🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Ghehe, heb er flink wat ja. Soms liggen ze op de Rikketik! Die groene is 22mm breed, en draag ik bijna nooit, want ik heb alleen wat Seiko’s met 22mm lugs. Vind de Tropic daar niet super op staan😁.

1 like

Ja ik ben dus eigenlijk te laat. Ik heb gelukkig nog wel 3 exemplaren weten te bemachtigen vorig jaar. Maar ik zou ook nog wel 20mm tropics willen maar dat wordt wel erg duur vrees ik…

Ik curved én straight ends? :wink:

1 like

Tropics, na er 700 verkocht te hebben moet het nu allemaal niet meer :stuck_out_tongue: Heb er nog een 30tal thuis liggen denk ik. Vooral 18mm curved end en nog wat 19 en 20mm sports.

2 likes

Schaamteloze cross-post.

10 likes

Zoals jullie waarschijnlijk intussen al van mij verwachten val ik natuurlijk weer op de minder gewilde typjes - niet alleen met horloges maar ook bij vintages plastic bandjes. Deze hier even bij elkaar gesprokkeld uit mijn reservebanden doosje …:sunglasses:

Hier niet goed zichtbaar maar mijn 19mm Tropic heeft Curved Ends - wat ik persoonlijk wel de grail onder dit soort bandjes vind :yum:

2 likes

Ik dacht altijd dat ze van rubber zijn. Wat is dan het verschil tussen een authentiek exemplaar en, pak hem beet, zoiets? https://www.ebay.nl/itm/Brand-New-Vintage-Looking-Seiko-Style-Swiss-Tropic-Black-Rubber-Watch-Strap/271400130718?hash=item3f30b5589e:m:mrhjIlFIHj8JIhAGR_CmTfg

Je mist nog een tropic soort!
Tropic Weave;

2 likes

Tropic 2000 (even online plaatje zoeken, moment)

@mooieklokjes - op eBay ook in blauw verkrijgbaar!

Die goeie ouwe tijd heb ik gemist helaas dat je voor een tientje of 2 zo’n tropic kon kopen. Ik zou dr dan meteen een hoop inslaan.

1 like

och plastic of rubber?!? - Ik ben zeker geen kenner zoals @acour_jeroen dus ik houd het er maar op dat het er een beetje tussen in zit bij deze kwaliteit vintage bandjes, zowel de authentieke als vintage kopieën.
De link die jij post lijkt me - zeker gezien de niet echt bijpassende ‘lussen’ een slordige moderne kopie.
Overigens heb ik van Seiko ook een dergelijk bandje maar dan in fel oranje rubber voor een oudere Sports 150 - en die heb ik dan weer niet :disappointed:

Dit is nog even mijn favoriete Tropic met de curved ends

1 like

Is ook zeldzaam denk ik - nooit gezien, zelfs niet in mijn oude doos ;-). BTW is dat in de achtergrond je boekhouding op de foto voor verkochte Tropics? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het is volgens mij een kunststof, geen (natuur)rubber zoals bijvoorbeeld een Isofrane

2 likes

Ja, was het tellen. In totaal 770stuks. Allemaal in een kartonnen doos gevonden bij een opruiming van een juwelier.

In totaal voor minder dan 5eu per stuk verkocht.(wel natuurlijk in 1 lot)

1 like

Zat eigenlijk te denken aan een groene struisvogel. Of rode alligator. Mosterd kan ook :+1:t2::+1:t2:

Mooie klok! @mooieklokjes :+1:
Die kast heeft zo’n bajonet sluiting dacht ik eens gezien te hebben? Maar is het ook een Epsa-kast?

1 like

Juist, dat is ook mijn eerste gedachte Jeroen! Alhoewel ik wat Zwitserse vintage Caoutchouc (natuurrubber) bandjes heb, die minstens net zo’n kunststof uitstraling hebben. Waarschijnlijk al net zo ingewikkeld als met sommige horlogeglaasjes ??!

Dit is zo’n caoutchouc bandje - lijkt een beetje op de bandjes van vroegere Jacob Jensen horloges

Wow zal je niet zo snel nog een keer vinden… Volgende keer gewoon 10 wegen - en dan alleen even het totaal wegen en delen door 10 - gaat een stuk sneller :sweat_smile:

Honingkleur double ribbed (evt Alligator) lijkt me ook prima staan, oogt weer net even iets breder. Had ooit deze Connie met diverse kleuren bandjes uitgerust, bleek een prima kameleon :wink:

8 likes

Rood lijkt me echt wel wat. Rood suède kan misschien zelfs ook nog. Heb al een aantal bruine straps op andere horloges, ook honingkleur, dus ik denk dat ik voor een rode of zo ga :+1:t2:

1 like