🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Dat is een mooie Rolex :+1:

35mm excl de kroon

1 like

Dat komt dan inderdaad overeen!

T.12 Vandaag:

23 likes

Gelukkig niks te maken met de bankwereld :persevere:


:sunny: dag nog.

14 likes

16 likes

Wat een ronduit heerlijk horloge, deze 1967 single-crown super compressor Lemania cal. 3000 met z’n dikke EPSA kast en gewapend glas. Volledig origineel en onaangeroerd. Yum.

24 likes

Fraai exemplaar weer hoor. :+1:

Wat moet ik me daarbij voorstellen? :thinking:

1 like

Is een plexi die dikker is als het standaard plexitje, en met een ‘bredere rand’ onderaan. Moelijk uit te leggen. De referentiesites online (over deze modellen is véél geschreven internationaal) praten over “thicker armed plexi”, wat blijkbaar bij deze super compressor kasten hoorde.

5 likes

20 likes

Errug fraai!

1 like

Mooi hoor. Waar staat de rode 4 voor als ik vragen mag?

De rode4 is de vierde dag vd week.

1 like

Leuk detail. Zouden ze dit voor de niet Engelstalige afzetgebieden hebben bedacht? Kan zo snel niet op een andere verklaring komen waarom dit nuttige info is op je horloge …

Zo dacht ik het ook. Easy for everybody and everywhere.

1 like

NA…jammer hoor :roll_eyes::cry: … hij ziet er bijna perfect uit(voor vintage dan) geprobeerd met een SR43W batterijtje maar hij loopt niet :hushed: …het batterijklepje mist wel één schroefje maar met de deksel dicht loopt hij toch niet…emailtje naar Gerrit van Accutron gedaan en hoop maar dat hij er naar wil kijken…het is trouwens de voorloper van de Cosmotron’s en won zelfs in Japan een prijs voor het ontwerp :grinning: …na ja afwachten maar :roll_eyes:




10 likes

Ai, dat is jammer. Erg mooi exemplaar lijkt het. ChronoMaster nummer 2 nu al? :smile:

1 like

Jip numero 2 :yum: … vreemd hoor hij ziet er heel goed uit, van binnen ook maar misschien is het iets kleins…

1 like

17 likes

Mooi! Heeft wat weg van mijn Omega Seamaster uit 1961:

:+1:t3:

14 likes