šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Poepstrakke fotoā€™s :+1:t2:

1 like

Voor iemand met een zwak voor GMTā€™s en World timers :open_mouth: :+1:t3:

Zijn ze nog te vinden of is het echt een zeldzaamheid?

2 likes

Af en toe komen ze wel voorbijā€¦ vliegen wel als warme broodjes de deur uit :rofl:

1 like

Vorig jaar kwam ik er Ć©Ć©n tegen op Catawikiā€¦alleen ging ik bieden en het ging richting ā‚¬600 terwijl ik het model niet goed kendeā€¦toen maar laten gaan. Het model komt ook niet bij Sweephand zijn blog voor maar wel bij deze:

@Proenski ā€¦Er zwerft ook een zwarte versie ergensā€¦en ze zijn ook te vinden met de merknaam Kyoto (Citizen mocht in Frankrijk zijn eigen naam niet gebruiken voor deze Worldtimer)

2 likes

Kan ik me voorstellen :grin:

Doe mij een tip als je er eentje ziet (of deze wegdoet maar dat laatste waag ik te betwijfelenā€¦)

1 like

Ben trouwens blij met mijn Orient maar het is niet te vergelijken

12 likes

Zeer gave Orient zeg :ok_hand::grinning:

1 like

Ga ik zeker doen :+1::wink:

1 like

Die zijn nog wel te vinden, zeker met een zwarte wijzerplaat. Deze iets minder makkelijk.

1 like

Oh ik vind dat bruine ook wel zeer cool :ok_hand:ā€¦ Hoe breed is deze? Heb je het modelnummer?

Hiermee is mijn horlogeverslaving ooit begonnenā€¦

9 likes

Grote jongen voor zijn tijd; 43mm, wel korte lug to lug 45mm

Glaasje is iets van 39mm. Modelnummer heb ik niet, volgens mij gebruikte Orient die nog niet in die tijd.

Nummer onderop de kast slaat volgens mij op het uurwerk y469622-7a (ik heb nog een andere Orient met dezelfde kast maar dat is een King diver model, heeft hetzelfde nummer achterop).

1 like

Das ook een flinkeā€¦die van mij is 41-42mm maar door inderdaad de korte lug tot lug is hij echt goed te dragenā€¦zeer fijn zelfs :ok_hand:

1 like

Foto vertekend ook wel wat hier hoor, hij is zeker goed draagbaar :+1:t3:

1 like

Afgelopen week kreeg ik dit (niet lopend) horloge binnen. Ik had het gekocht voor de kast omdat ik nog een uurwerk met wijzerplaat had maar geen goede kast. Ik heb dat uurwerk nog steeds, want ik heb het uurwerk in deze goede last kunnen repareren. Dus nu ben ik nog steeds op zoek naar een kastā€¦

11 likes

Ik zag er na die van Nils nog 2 online vandaag. Eentje zwart en een van Kyotoā€¦ kerstklokjes blijkbaarā€¦:laughing:

1 like

Blijkbaarā€¦ ebay? :+1::joy:

Och ik zal eens voor je kijken deze weekā€¦

1 like

Nee een vintage watch forumpje als ik me goed herinnerā€¦

2 likes

Toevallig een zwarte versie??