Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Niets mis met wannabe - hele mooie staat die Kurfurst!

8 likes

Heb m nooit open gehad (geen gereedschap) maar ik ga het uitzoeken.
Ik heb wel een foto van de deksel.
Beetje perlon aangevreten…


5 likes

Mooi hoor!
Bedankt voor de ‘spiegel’ :slight_smile:

1 like

Spiegeltje spiegeltje wie is de lelijkste in …:wink:

6 likes

Gradaties van 70’s fake; fantastisch!
Kurfurst rules :wink:

1 like

23 likes

Mijn Precimax breedbeeld televisie mag mee vandaag.

Fijne dag allemaal.

15 likes

32 likes

Ex-Jelle?

Retro pur sang :smirk:



cal.125 1946

30 likes

Deze ouwe Rus weer eens aan de gang gekregen.

19 likes

Ja. Een ex van Jelle.

Opgeknapt/nieuw glas gedraaid met een vriend. Hierna voor ons gezamelijk project weer verkocht aan een forumlid.

Het horloge is later naar Frankrijk gegaan en helaas mijn kennis overleden. We hadden het vaak over dit horloge en ik wilde het graag terug. Na een paar maanden de nieuwe eigenaar gevonden en terug kunnen kopen :smiley:

4 likes

21 likes

Deze Citizen handopwinder uit 1971. Hij had me vanmorgen goed te pakken met z’n dagaanduiding zonder snelverzet. Heb 3824 keer aan de kroon moeten draaien om hem goed te zetten… :wink:

19 likes

17 likes

Wat een gedoe, dan laat je de datum toch gewoon staan op waar hij stond? :wink:

2 likes

Of je laat hem liggen tot de datum weer juist is in de volgende maand en vanaf dan zet je iedere dag een wekkertje zodat je niet vergeet om hem op te winden :smiley:

p.s.
Snelverzetten kun je leren: kwestie van op en neer gaan van tussen 22:00 en 04:00. Dat scheelt je toch zo’n 75% van die 3824 draaien, de volgende keer :wink:

1 like

Ik wordt steeds gekker op dit horloge, heb hem dan ook wederom om gedaan… zou er alleen graag een Enicar bandje of in ieder geval sluiting op willen hebben.

14 likes

Niet helemaal juist hoor! Een horloge moet dan ook snelverzet hebben. Deze heeft het niet! Als je 200 keer achteruit draait gaat de datum ook niet terug, het is de allersimpelste techniek voor een uurwerk met dagaanduiding …

Eens! Normaal begin ik er niet aan maar juist voor dit Topic maak ik altijd eenuitzodering. Ik graag hem echt vandaag en hij staat goed …

1 like