Snel weer die andere band erop!
Ik heb het voor slecht aansluitende en stevig taperende bonklip’s. Ik weet dat ik daar geen populariteitsprijzen mee ga winnen, maar dat interesseert mij niet
Ik vind het gaaf. Tijdsbeeld.
Echt een hebbeding deze, mooie vondst man! Heb er zelf ook eentje maar die werkt niet meer…
Mijn latere versie doet het nog wel
Zou vrij lullig zijn als het (mooie!) bandje op een slecht moment boven een tegelvloer verschuift en de push pin los wipt.
Wijzers relume?
Dat is in mijn ervaring afhankelijk van welke pennen je gebruikt. Ik gebruik bij te kleine bandjes pennen die je er niet in één keer uit kan duwen, maar die je nadat je het omhulsel geduwd hebt, nog een keer vanaf de zijkant moet duwen om ze helemaal los te krijgen. Twee keer duwen dus, het losse bandje kan dat niet.
Aan de andere kant is dat vast niet goed voor je lugs. Maar liever zo, dan het horloge op een tegelvloer.
Nope, volledig origineel radium, getest met uv en geigerteller. Lijkt wat smudgy op de foto doordat er een wazige aanslag op het plexitje zit op die hoogte.
Lekker!
Hong Kong budget LCD nummer zoveel
Variant “Ik spaar dus maar gewoon niet door voor die Seiko A159”
Ondanks hun goedkope (toch vaak degelijke) bouw zijn de uurwerkjes heel gevarieerd en vaak verassend compleet vwb de functies.
Nog een bonusfoto van het best wel nette solid state ceramisch uurwerkje/IC
Nieuw oude voorraad museumstukje uit het Hong Kong van omstreeks 1979 (http://billhocker.com/hongkong2:5) :