Welke vintage draag je vandaag? Deel III

34 likes

Het was al een topstuk en is alleen maar mooier geworden :star_struck:.

1 like

29 likes

Geweldig robuuste dagdagelijks inzetbare klassiekers, deze octogonale Zenith Defy’s… dit is een vroege ref. A3643 met cal. 2552PC…

28 likes

Een Helva met een Landeron 248.

26 likes


Lunch in de tuin met zacht zoemede Certina.
Als daar maar geen hitsige bijen op af komen :sunglasses:.

22 likes

Korte ketting is gearriveerd, dus :slight_smile:

19 likes

Over de spoor/fietsbrug van Hattem naar Zwolle😃

22 likes

Vandaag mag de Oris Chronoris first series 1970 om de pols :grinning:

26 likes

Bling bling vandaag.

25 likes

Oude skin diver :whale:

26 likes

Jumbo uit 1974

18 likes

25 likes

Avondwissel naar een hele vroege Seiko digi uit 1975. Deze moéten jullie even zien :slight_smile:
Deze verdiende absoluut een tweede leven, en dat is prima gelukt

Voor mij is dit een erg bijzonder horloge.
Sommigen van jullie denken nu; “huhn, bekrast glas, draagsporen, hoezo?”

Wel, hierom:
Dit specifieke Seiko model is in 1975 uitgebracht met een in de kast verlijmt glas, en met een aan de binnenzijde opgebrachte donkere ‘laklaag’ (“Seiko, Quartz LC”)
Voor zover mijn kennis rijkt is dit Seiko’s enige digitale model waarbij glas en ‘bezel’ op deze manier zijn verwerkt in de kast.
Deze aangebrachte ‘laklaag’ is vandaag de dag in redelijk goede staat erg moeilijk te vinden omdat zonlicht en batterij lekkage (en de tand des tijds) deze laag vaak onherstelbaar beschadigen.
Het glas is niet vervangbaar.

Daarnaast zijn de LC panelen van deze specifieke uurwerken erg kwetsbaar (na decennia, 44 jaar) door de wijze van produceren (je zou het een ‘flaw’ kunnen noemen, naar Seiko digitale maatstaven). Ook hierin onderscheidt dit uurwerk zich ten opzichte van andere Seiko digitale uurwerken.

Toch is dit, technisch gezien, één van de beste Seiko digitale uurwerken (mijn mening)
Het is ook afgeregeld op temperatuur vanuit de fabriek (soort van chronometer grade, zo zou je het kunnen zien)

Ik heb meerdere vroege Seiko modellen met dit uurwerk, maar deze is sinds kort mijn favoriet;

originele band !

zeshoekige kroon met mooie details

Curved crystal !

26 likes

Zo’n gesingeerde LC kroon heb ik volgens mij ook nog niet op andere modellen gezien. Leuk!

1 like

Ja, dat is top, qua detail. Dit model heeft de zeskantige kroon, de andere modellen een ronde, ook gesigneerd
Foto’s geven een europese tijd weer (voor de leuk, one time), maar het werkje is standaard am/pm

1 like

Vandaag een Helicon om.

17 likes

Even een wissel naar de 40’s jumbo. Net de foute wijzers vervangen door een setje originele van een donorexemplaar.

31 likes

Nog geen polsfoto maar daar wordt aan gewerkt :wink:

22 likes

Horloge met bij-effect? Certina buzzinesswatch

:wink:

20 likes