Nee, volgens mij niet.
Sicura gebruikte meestal penanker uurwerken en dan met name de volledig gesteende penanker uurwerken, vandaar mijn vraag. Daarom is die 17 Jewels op de wijzerplaat geen garantie dat er geen penanker uurwerk in zit, dat kun je dus alleen verifiëren als je het horloge opent.
Hahahaha auw.
Deze heb ik ook nog, alleen bij die zijn meerdere tandwielen van de dagaanduidingschijf afgebroken.
En dat nieuw vinden wordt lastig.
Maar deze “scherpe” kast vind ik veel mooier.
Oh nee wacht, ik haal er twee door elkaar. Ik heb ben teveel horloges uut elkaar gehaald de laatste tijd.
Volgens mij is dit wel een penanker.
Ik zoek even een foto op
Die foto heb ik niet voor het grijpen, dus dat antwoord blijf ik je schuldig.
Geen probleem, ik heb wel al een vermoeden:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&69&2uswk&Baumgartner_582_DIGCLD
Sicura is vrijwel altijd een penanker
Your assumption is correct sir
Nice! Baumgartner uurwerken zijn best prima.
Volledig weet ik niet, ben net met belasting bezig, dus tellen is te vermoeiend nu. Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk - penanker gesteend werk in de mijne in elk geval …
De mee afgebeelde Sicura (in Pieter Doensen´s ´Watch´) is overigens wel uniek voor zover ik kan inschatten, de meer gewone Sicura´s zoals die van @Climholland en mij zie ik toch echt behoorlijk vaak in het wild…
Mee eens Waarbij die van jou er nog iets meer “wild” uitziet dan de mijne (met nalle respect natuurlijk).
Ik vraag mij alleen af of die witte dag aanduiding in die van mij origineel is of niet. Die zie ik namelijk niet vaak in het wild.
Even een wissel naar de laatste NA.
Met in-house 82C-32 uurwerk.
Wijzerplaat is echt mooi champagnekleurig, uurwijzer mooi gekromd. En de krassen zie je bij normaal dragen eigenlijk niet tot nauwelijks.
Typisch geval van “hij is mooier dan op de foto’s”.
Bandje moet ik wel snel wat nieuws voor verzinnen, want dit is totaal niet mijn stijltje.
Heeft iemand nog tips voor een casual uitstraling, dat verkrijgbaar is in 16mm?
Deze bizarre quartz. Maak ik nog wel eens een keer een onderwerpje over aan.
Uit de tijd dat een geïntegreerd circuit (“chip”) bijna onbetaalbaar was, maar met losse onderdelen lukt het ook wel
Wow, wat een uurwerk is dat zeg.
Bijna steampunk. Erg gaaf.
Dat is een lastige, ruw lederen banden in 16mm zijn schaars, bij KO aankloppen dus.
Vandaag een echte new old stock Vostok Komandirski om. Gevonden op de rikketik beurs afgelopen zondag, samen met nog 3 andere new old stock Russische horloges. Kompleet met doosje en papieren, voor wat het waard is.
Gaaf, ook duidelijk nog uit de tijd dat ze printplaatjes tekenden ipv met de computer maakten… wat nou rechte lijnen?
Hij is hand gesoldeerd. Loopt niet perfect, maar dat ie überhaupt loopt is een klein wonder