Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Mooie dial!
Lelijke nato :wink:

3 likes

Prachtige wijzerplaat!

1 like

Ja, je moet wat met fixed bars… :thinking::sweat_smile:

1972
Sinds kort in mijn bezit, is het mooi? Ik weet het nog niet zo…Ik vond het vooral gaaf om eens een stemvork uit te proberen.

10 likes

Overigens ook zeer mooie en intacte facetten op de lugs. Mooi horloge hoor. Volstalen kast? 35mm?

Nee, kast heb ik opnieuw opgemaakt, die was nogal mishandeld. :grin:
Was een verchroomde kast, maar verchromen kan ik niet zelf, dus het is nikkel geworden.
Moet nog weer een keer aan de gang met het uurwerk; positionele variatie is erg slecht. :grimacing:
Diameter iets van 34-35 mm inderdaad.

Je zou wel kunnen zeggen dat je vanochtend vernikkelde van de kou! :joy:

1 like

Nogal ja. Gelukkig heb ik (of m’n vrouw eigenlijk) een standkachel in de auto, dus ik zat er gewoon warmpjes bij. :grin:

1 like

Je moet natuurlijk doen wat je zelf mooi vindt! Ik vind het persoonlijk niet super als het bandje ‘te smal’ is (dat is natuurlijk subjectief) en de ruimte tussen de lugs niet vult. Aan de andere kant vind ik het wel een bepaalde uitstraling hebben, een zeker nonchalance waarmee het horloge indertijd gedragen zou kunnen worden. Zoals bij James, maar volgens mij bij veel mensen voor wie “hij geeft aan hoe laat het is” de belangrijkste overweging was. Ik kan het dus wel waarderen. :slight_smile:

image
Klein sfeerfotootje dat iedereen al kent, want het is niet de vintage die ik vandaag draag. :wink:

Zelf zou ik opteren voor wat mijn moeder een “vouwbandje” zou noemen, maar wat je op internet kan vinden onder de noemer “open end” horlogebandje (waar ik vandaan kom is “open end” overigens prima Nederlands).

En ik mag hier van mezelf geen berichtje plaatsen zonder mijn vintage van vandaag te laten zien. Ik draag mijn Seiko 7813-6029. Volgens WatchSleuth likely produced in September of 1978 or 1988. Ik denk zelf '88 op basis van de belettering en het deksel zonder apart dekseltje voor de batterij. Dus op het randje, maar ‘vintage’. :smiley: En ook hier eigenlijk een te smal bandje. Hij wil 19mm hebben.

8 likes

Sjieke certina Wilco :ok_hand: welk caliber?

Wat een beauty zeg!

1 like

Terug naar deze 1945s ,een Chromen BELETA (Brailowsky/Beleco)


20 likes

Vintage friday :sunglasses:

14 likes

Ik ben het helemaal met je eens, dit is even een tijdelijke oplossing. Lugwijdte is ruim 16 mm, dus ik had een 16 mm nato besteld, maar die bleek uiteindelijk nauwelijks meer dan 15 mm breed te zijn.

Vouwbandjes heb ik ook bekeken, maar in 16mm zijn me die allemaal veel te dressy. Ik ben van plan om een custom band te laten maken, maar eerst moet het uurwerk weer uit elkaar want hij loopt nog niet goed. :sunglasses:

2 likes

Dank je, zit een KF 320B in:

8 likes

Ik sta er soms niet bij stil dat andere mensen een andere smaak hebben, dus de gedachte dat iets ´te dressy´ kon zijn was niet bij me opgekomen. :joy: Maar ik begrijp het heel goed, je hebt die no-nonsense dikke leren nato bewust gekozen en dan is zo’n dun vouwbandje met een stikseltje langs de zijkant wel echt heel andere koek. Wel echt lomp trouwens om als winkel een duidelijke 15mm te marketen als 16mm. Wil je het bandje niet retourneren?

1 like

Bandje was vrij goedkoop, en hij moest dan weer terug naar Frankrijk, dus ik heb het maar zo gelaten, maar vond die afwijking ook erg groot.

Ik ben ook niet perse een liefhebber van ruwe banden, maar ik vond het bij dit horloge wel passen. Verder kon ik ook geen vouwbandjes vinden in de juiste kleur, het was zwart of roodbruin, en ik wilde graag een beetje grijsbruin vanwege de kleur van de dial. :sunglasses:

1 like

King Seiko 4502-7000

20 likes

14 likes

40 likes