Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Prettige zondag.

19 likes


Just chilling…

13 likes

24 likes

Rikketik aanwinst. Een zeldzame waterproof Minerva met 37mm stalen kast, salmon dial en valjoux 72.

35 likes

Mooie aanwinst!

1 like

Ik heb inmiddels een goedkope digitale schuifmaat gekocht en kom inderdaad uit op 37mm. :+1:

Heel mooi! Is Tradition het merk? Ik ken dat niet. Staat goed op de BoR

1 like

Vandaag onderweg naar de Rikketik nog een Oriosa gezien, in mindere staat maar ook live een mooi apparaat om te zien

Ja is het huismerk van een Amerikaans warenhuis, Sears Roebuck.

Zoals V&D hier Velona horloges had.

Het leuke is dat deze traditions uit dezelfde onderdelen bestaan als de Heuer Carrera’s uit die tijd.

1 like

Leuke kast deze - ook een automaat of toch handwinder?

Zonnige dag vandaag maar toch heel veel grijze klassieke wijzerplaten in de vintage show - Citizen, Glycine, Seiko …Gooi ik toch nog even deze Zenith er tegenaan…

16 likes

Oef :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Vintage Heuer Carrera’s zijn ook wel de meest overpriced horloges als je kijkt naar hoe bijzonder ze zijn en niet naar het ontwerp en merk kijkt.

Automaat. Loopt erg goed.

1 like

Tsja Daniel er zijn genoeg mensen die voor het juiste exemplaar Carrera even 8k van de bank trekken dus ze zullen vast bijzonder genoeg zijn. Kan je wel niet loskoppelen van ontwerp en merk want daar zit bij deze net een groot stuk van de aantrekking. Het al dan niet overpriced zijn is dus een persoonlijke inschatting.

Ik vind het zelf een legendarisch ontwerp van een legendarisch huis, en uit de gouden mid 1960s periode. Goede zijn ook behoorlijk zeldzaam. Ik begrijp waarom ze (zo) duur zijn.

Ik vind het ook mooie horloges hoor. Maar voor een heel stuk minder kan je een heel erg gelijkaardig horloge kopen van een b of c merk. Een duizendje of 10 voor een horloge met een 7730 uurwerkje is toch vrij apart? Het is toch verder niet erg om toe te geven dat een horloge an sich over priced is? Maar je hem toch wilde omdat het ontwerp zo top is of het merk zo iconisch is? Dat doe ik ook namelijk. :wink:

Een plaatje uit het archief:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/4/5/845b2f1706cd23843537af6ce76f0d5a9f205ffd.jpg

10 likes

Ah mooi - 165 of 167 dus denk ik. Jaloersssss

Ik vind een heleboel merken overpriced, vintage en nieuw.

Eigenlijk vind ik een horloge kopen dat duurder is dan 500 euro al achterlijk als je er objectief naar kijkt.

Maar goed, we zijn niet voor niets horlogefreaks :slight_smile:

6 likes

hear hear

4 likes

Kienzle Sport - nog niet om te schaatsen maar toch :slightly_smiling_face:

10 likes