Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Dank, de kastvorm is inderdaad apart. Het is inderdaad een wekker. Met de bovenste kroon kun je de tijd van het alarm zetten. Door het opwinden van dezelfde kroon gaat er bij het afgaan van het alarm een geluid af.

1 like

Mooi! Net als de Mido’s van @septentrio en @koekoek. Met zoveel mooie merken is het wel moeilijk de collectie binnen de perken te houden :sweat_smile:.

2 likes

Cult :star_struck:

1 like

23 likes

Ik ben ook positief verrast, zeer mooie horloges. Wijzerplaten ook erg uniek, mijne is wel iets minder mooi dan de jouwe qua staat maar goed :wink:

Dat zat ook nog in het doosje een NOS BoR bracelet :grimacing::grimacing:

Switch naar een vertrouwd merk

17 likes

Hoe verhouden deze zich tot b.v. de BoR die bij de Dan Henry 1964 zit inbegrepen? Die vond ik lomp, in de zin dat hij extreem glanzend is, zeer zwaar draagt en algeheel modern aanvoelt.

1 like

Ik ben ook gek op Bor banden, maar vind die ik van MrBreads op de foto zie iets te iel / smal… en hou er wel van als ze aansluiten op de kast.

1 like

Dat smalle vind ik net extreem aantrekkelijk :slight_smile:

Deze zijn exact het tegenovergestelde, lekker licht, beetje rammelig, maar toch solide en betrouwbaar. Ze duwen bij mij als vintage liefhebber exact op de juiste knoppen.

1 like

Dit zijn overigens de banden die je bij Bulang koopt he :wink:

Mooi ding doet me een beetje denken aan de Omega Constellation arrow markers. Foto van het internet:

10 likes

Ben ook gek op Bor,

20 likes

Wat een mooi spul weer vandaag hier - mijn kleine bijdrage is vanmiddag deze Citizen ATM, deze werden in de zeventiger jaren geleverd aan het Maleisische leger zover ik kan nagaan.

17 likes

Aseikon vandaag. Hier zit een Ruhla uurwerk in, maar…gemaakt in Hong Kong.
Licentiebouw van een Oost Duits budget uurwerkje ?

13 likes

Gaaf zeg :ok_hand::star_struck:

1 like

Hele aparte wijzerplaat! Die valt wel op! :ok_hand:t3:

1 like

Jaren zeventig omega.

25 likes

Tof man!

1 like

Vandaag een niet veel voorkomende Tissot met crosshair dial.

Stalen kast, ref. 51003, (met mooie lijnen die lastig te fotograferen zijn :face_with_raised_eyebrow:).
Opgelegde indexen en logo, in-house cal. 27b-21. Circa 1956.

26 likes