Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Lekker ton sur ton met de wijzerplaat en de trui.

9 likes

On the road :smirk: 30mm. niet gemaakt voor watjes in 1946 maar voor de sportman/vrouw pure sang

20 likes

Vandaag deze mooie Pontiac International automatic weer eens aan de pols. :slightly_smiling_face:

Fijne dag nog! :+1:

21 likes

Regen en natte sneeuw buiten en dat op een maandag! Met recht een blue monday, daarom een bijpassend horloge

19 likes


Zo, deze retro strap zit me een potje comfortabel in vergelijking met wat ik tot nu toe gewend was!! :smile:

Edit: ik zie nog een stukje ā€œlugbeveiligingsplakbandā€ op het glas zittenā€¦ :joy:

17 likes

Of deze, misschien.

16 likes

Zit ie niet te strak? En het bandje lijkt vrij lang als ik zo de positie van de gesp zie?

2 likes

Vandaag deze prachtige Eterna ontvangen. Overgenomen van @Time_Lord

21 likes

Hands down mooiste horloge op het forum naar mijn mening

Hij zit voor mā€™n gevoel helemaal niet te strak maar gewoon comfortabel. Over die gesp: volgens mij komt dat meer door mijn superraar gedraaide arm dan dat hij uit positie zit:

3 likes

Dat ziet er een stuk gezonder uit ja :+1:t3::wink:

2 likes

Supergaaf compliment, thanks! Ben er ook superblij mee. Echt zo vet hoe vanuit een hoek het soms ā€œoranjegoudenā€ wijzers en markers zijn en soms geelgoud. En dat gewoon door mijn grootvader gekocht eind jaren vijftig! :blush:

Nog maar een foto omdat het kan:

24 likes

Prisma met Landeron 248 en een stukje plakband. Had ineens de opwindstift en kroon in mijn handen, dus eventjes zo vast voordat ik hem kwijt ben.

Kwestie van even langs de horlogemaker, toch? Kastje open stiftje erin en schroef aandraaien?

13 likes

De unieke vorm van de wijzers, de opgelegde dikke indices, de verzonken sub dials, die scherpe afgeschuinde lugsā€¦ ik kan nog wel even doorgaan.
Los van het geweldig toffe feit dat het een origineel familiestuk is. Puur smullen

2 likes


Black is beautiful! :wink:

12 likes

Machtige Prisma ook :wink:

Oei, dat kan een gebroken tiretteveer zijn :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ook hier nog even deze omega:

Die band staat er zo goed bijā€¦vind ikā€¦

32 likes

Tja, Ā“t is niet echt een spider dial, geen patina dial, zelfs geen stardust dial. Eigenlijk alles in de horlogebusiness krijgt een lekker klinkende naam wanneer er iets fout ging met de wijzerplaat ā€¦


Ik zal het maar gewoon Ā“verkloteĀ“ dial noemen denk ik :sunglasses:

21 likes

:+1::joy::joy::joy:

1 like