Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Weer de 7 :bird::sunglasses:

10 likes

Om de pols van mijn vrouw: Tissot Visodate Seastar
Om mijn eigen pols: nogmaals de Rado omdat hij zo lekker draagt :yum:

18 likes

Mooi op een zonnige dag als vandaag

16 likes

Onbekend is niet altijd onbemind :smirk: ASTIN met bidynator automatic jaartal ? 1940s

Deze heeft ook al flink op z’n donder gehad zo te zien :face_with_raised_eyebrow:

19 likes

Just driving around on a Sunny Day with the Top Time.

16 likes

Vandaag een leuke Omega op de kop getikt :grinning:

16 likes

Hoog tijd voor afwisseling vanmiddag, oude Timex automaat mee op de fiets in de zon.
Vanavond nog even met die mooie opwinder van @Slin op de achtergrond :slightly_smiling_face:

12 likes

Mooie Timex automaat :ok_hand::smiley:

1 like

Thanks Nils, de dial is eigenlijk flink donker blauw maar bij kunstlicht en met de jouwe er op lukte dat niet helemaal, lijkt nu zwart

1 like

Aha…dat dacht ik al :ok_hand::grinning:

Vandaag de linker “patent pending” Certina weer eens gedragen. Hij is nog zo gaaf dat ik dat maar weinig doe, bang om hem te beschadigen, maar hij is zo mooi!!

28 likes

Zo te zien de felsa 415, de “proef serie” voor de Felsa 690 “Bidynator”. Extra speciaal dus :slight_smile:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&a0&2uswk&Felsa_415

1 like

Dan verbruikt zo een ding blijkbaar relatief veel stroom :stuck_out_tongue_winking_eye: ik had toen je hem kocht ook een nieuwe batterij erin gezet.

1 like

Erg mooi ! Polerouter Style, of zijn deze Certina’s nog ouder ?

1 like

Geen idee wanneer de polerouter is uitgegeven, deze Certina"s zijn “patent pending” wat wil zeggen dat ze in "57 of "58 zijn gemaakt., het patent zelf werd halverwege het jaar "58 toegekend.

1942… eerste bi directional automatic ter wereld !

1 like

Of het nou de klassieke Polerouters van Universal waren of dat andere fabrikanten deze opvallende kenmerken van een sierlijke binnenbezel met dikke markers en daartussen dunne profielstreepjes als eerste toegepast hebben vind ik minder interessant dan het feit dat er niemand op het idee lijkt te zijn gekomen ze weer in ´retro´ of als hommage te brengen.

En toch is die stijl best populair?!!! :thinking::thinking:

23 likes

Bedankt Martijn,ik kende het merk niet en wist zeker niets van de automaat die er in kon zitten :face_with_monocle: een brocante koopje en loopt goed dus…ASTIN is geregistreerd in '44 dus deze 'kan dus van eind '45 /begin '50 zijn :thinking:

2 likes

Goeie koop !!!

1 like

Vanaf mei 2017…vind ik nog netjes :+1::smiley: