Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Nog ff lekker in de avond zon :sunny:️ genieten met de Omega Genève.

16 likes

Vanmiddag mijn NA op een nieuwe Hirsch band gezet. :sunglasses:

Deze mooie Paul Picot uit 1985 arriveerde hier gisteren met DHL Express. Man wat ben ik er blij mee!:blush: Dit horloge is voorzien van het Lemania 5100 uurwerk en loopt op enkele seconden nauwkeurig in de afgelopen 24 uur. Echt gaaf! Halverwege de jaren '80 was ik als volwassen vent ook al dol op het design van deze chronografen en nu nog steeds…:slightly_smiling_face:

Leuke complicatie van dit uurwerk is, dat zowel de secondenwijzer van de chronograaf alsook de minuten wijzer allebei grote wijzers zijn, dus geen subdial voor de minuten. Zie de foto’s.

Nu dan even spammen met wat plaatjes:

Fijne avond alvast gewenst!:+1:

EDIT: vergeten te vermelden en niet met mobieltje te fotograferen helaas… deze Picot heeft een prachtige ‘porcelain’ dial die werkelijk een lust voor het oog is. Helaas niet op mijn foto’s te zien…:pensive:

27 likes

Poeh, dan is het geen kleine jongen nee. Desalniettemin erg mooi

1 like

Seiko Cronos Self Dater

16 likes

Prachtige chrono Harry! :heart_eyes:

1 like

Dank je wel man! :blush: Ik ben blij als een kind hiermee. Hoe kan dat nou als reeds verwende ‘horologist’ ? Wat een mooie hobby hebben we toch! :+1:

1 like

Tis een virus die liefde voor horloges :sweat_smile:

Zag toch onmiddellijk dat die dial niet van het gebruikelijke materiaal was maar dacht aan emaille net als bij mijn oude Waltham. Maar porselein dus.

Lijkt me vrij kwetsbaar en moeilijk om een onbeschadigde plaat te vinden?

1 like

Hahaha…:joy: Inderdaad; gaat nooit meer over… wil ik ook niet.:wink:

Het kan goed emaille zijn ook… Ik kom beide termen tegen, bij andere van deze modellen die ik kon vinden, die gebruikt worden vaak om hetzelfde aan te duiden. Ik heb een Rolex Datejust gehad met een porcelain dial en die zag er wel hetzelfde uit… Ik zoek het nog verder uit. :slightly_smiling_face:

2 likes

We horen het graag :+1:t2:

Echt een pracht hoor. :ok_hand:t2:

1 like

Watch-sjoe, snotter.
Wel de meest pretrige verkoudheid/griep die ik ooit gehad heb.

2 likes

Geweldig mooie NA. Ik hoef je geen plezier ermee te wensen…dat is meer dan evident :grin::ok_hand:t3:

1 like

Dank je wel Paul! Ik ben blij dat je hem mooi vindt! :blush: Uiteraard doen we het allemaal voor onszelf… maar stiekem vinden we het toch wel heel fijn wanneer anderen het ook mooi vinden… :wink::+1:

2 likes

Recept van de psycho-horologeur: gewoon de verslaving en de verkoudheid in stand houden… gewoon blijven kopen die klokjes! :ok_hand::sunglasses:

2 likes

:joy::joy::joy::joy:
Het heeft met acceptatie te maken.
Ik ga het ook niet met medicijnen onderdukken denk ik.

1 like

Een doorleefd Seiko 5je vandaag

11 likes

Mooi horloge op die Volkskrant! :wink:

1 like

Draag 'm weinig maar gekregen van een familielid

20 likes

Mooi cadeau!

1 like

Typisch jaren 70 maar wel een leuk ding. Ik ben ooit kort na de gift eenzelfde in een totaal andere kleurstelling tegen gekomen op Ebay. Beetje spijt dat ik die niet heb weggesnaaid maar gezien de kleur had het ook een Bombay special kunnen zijn (had me er financieel geen buil aan gevallen) maar we zullen het nooit weten…

1 like

25 likes