Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Heb besloten om een goudkleurige vintage dresser in de collectie te houden.
Dacht dat dat de Certina ging worden die met z’n goudkleurige wijzerplaat en eenvoudige opmaak hoog scoort.
Maarrrrr, hier had ik buiten de waard genaamd J. W. Benson gerekend.
Die wint de slag toch: zilveropgedampte wijzerplaat, beschaafde goudkleurige indices, een kleine secondenwijzer op de 6 en naar binnen wijzende gestrekte lugs. Samen met een dunne getaperde horlogeband, dat maakt het wel af hoor!
En een leuke historie van het merk.

Deze dus

De Certina komt terecht op tafel D12
:stuck_out_tongue_winking_eye:

19 likes

Een ZIM met bijzondere cijfers voor vandaag

22 likes

21 likes

J.W. Benson, maker to the Queen! Nice en tamelijk zeldzaam.

30 likes

Vraag erbij voor de kenners. Ik hoor van een vintage liefhebber en handelaar dat de jubilee herstellen/strakker maken de band juist op termijn meer zal beschadigen. (iets met dat de contact punten allemaal te dicht op elkaar zitten oid)

Hoe zien jullie dat? Hier op het forum gebeurt dat herstellen van de jubilee vaak, maar ik twijfel dus. Mijn band is opzich prima, maar ooit een keer doen in misschien wel nodig. (hij moet ook niet van ellende uit elkaar vallen :sweat_smile: )

Bvd.

8 likes

Heeeeee, Die’s ook speciaal!
Meteen foto even gedownload.
Benson beetje schuchter, zie je niet zo vaak hiero op 't forum.
:ok_hand:

1 like

18 likes

De prachtige first US-made rotating automatic Bulova 23 ‘B’ caliber 10BPAC uit 1956.
Nog steeds super blij mee Dennis ! @Jurtz

25 likes

Tja, als je band zoveel rek heeft dat ie niet eigenlijk niet meer te dragen is, heb je niet echt iets te verliezen mijns inziens.
Als je hem dan weer een hele tijd kan dragen na herstel, lijkt het me de moeite waard om het te laten doen.

Maar als het niet echt nodig is, zou ik het niet laten doen. Ik heb het overigens niet eerder gehoord dat het de band meer zal beschadigen op termijn.

2 likes

35 likes

Na al dat moois even " dimmen " met deze veel gebruikte Franse HERMA :smirk:

Cal.233 doet precies wat hij moet, de juiste tijd aangeven :blush:

20 likes

Het eerste echte horloge, dat ik 30 januari 1981 bij juwelier van Hout Vervegaard in Nijmegen kocht. Horloge was toen al zo’n 12 jaar oud denk ik.

21 likes

Het is je gegund! :smile: :+1:

1 like

Goud!

27 likes

Leuk :sunflower:, was dat in de Burchtstraat? ik liep er laatst nog naar binnen (zit inmiddels een andere juwelier in).

1 like

15 likes

Broerstraat. Weet niet of hij er nog zit. Ik werkte toen in Nijmegen. Maar kom er nog graag.
(Ga toevallig vandaag richting zuiden, mijn roots, dus deed ik deze Omega om. Beetje nostalgie. :wink:)

19 likes

When in Japan:

Vandaag mijn King Seiko 5626-7000. Ik had vandaag wat business meetings in Sanjo (Niigata) dus leek me wel gepast en respectvol om een vintage Seiko om te doen…

29 likes

Zelfs de chrono wijzer is Yema!

Mooi hoor, een net exemplaar zo te zien. En een minder voorkomende wijzerplaat variant.