Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Iemand enig idee wat hier aan de hand is of wat dit voor “vlekken” zijn?

426540298-dial

3 likes

1e Moskouse Horlogefabriek (alhoewel vanaf 1942 in Tatarstan achter de Oeral) Sputnik!
Het sputnikje draait om de aarde op een schijfje op de plek waar je een secondewijzer zou verwachten.

21 likes

Lijkt mij gewoon waterschade, toch?

2 likes

Dankjewel!:blush: Bijzondere wijzerplaat inderdaad. In al die jaren dat ik met horloges bezig ben heb ik hem ook nog nooit ergens anders gezien.

1 like

Mijn eerste gerepareerde horloge maar weer eens, met een nieuw bandje, een oude pontiac.

Leuke champagne kleurige duel met sunburst en wat bokdaligheid (dat we meteen patina noemen, want voor jeugdpuistjes is ze te oud).

Fijne dag!

18 likes

Welkom @anon34385602HFH, en die wijzerplaat is echt erg bijzonder.

1 like

Dank je wel Clim!:blush: die Pontiac is ook ontzettend leuk. Mooi oud merk wat in mijn jeugd heel veel werd gedragen. :ok_hand: Fijn weekend!

1 like

Vandaag mijn prachtige Breitling omgedaan.

21 likes

Het is een oud en vooral geleefd beestje.
Hij is volgens mij van een schilder geweest, ze zat onder de polskaas en verf toen ik eraan begon.

Fijn weekend.

1 like

Ik zou het niet weten, zou het te herstellen zijn? Of gewoon lekker laten? (is mogelijke aanschaf)

Het lijkt ook wel een beetje of er al iemand aan heeft zitten poetsen, de minutenstreepjes zijn ook verdwenen. Ik denk dat de lak daar gewoon volledig verdwenen is en dat er weinig aan te repareren valt. (Behalve een complete redial laten maken)

1 like

Mag hem eigenlijk hier niet posten want ik had hem afgelopen woensdag om.
Niet eens een hele dag, slechts een kwartiertje of zo.
En hij is ook nog eens van een ander!
Dus als er gevlagd gaat worden dan begrijp ik dat.
Maar zeg nou zelf, deze Zenith (jahaa, ik heb iets met vierkante/rechthoekige Zenith’s) is toch oogverblindend?

Ps: in het zwart slechts 1 jaar geleverd door de fabriek…beb ik me laten vertellen

18 likes

Deze weer up-and-running dankzij @PeterLC

Glycine Airman uit de jaren ‘60 :small_airplane:

28 likes

C-shape vandaag.

Gr. Roel

20 likes

Heb precies hetzelfde bij een Certina er waren enkele donkere vlekken op de plaat dus open die handel en met een zacht penseeltje proper gemaakt …:weary: de laklaag onder de ‘vlek’ was weg met dit als resultaat

1 like

16 likes

Waar heb je die nou vandaan getoverd Frank ? Wat een mooi horloge zeg! :heart_eyes:

Nou kan je die Eterna met zwarte plaat wel aan mij overdoen denk ik… Gaan we doen toch! :blush::ok_hand:

1 like

Leuk!
Ik heb wel een zwak voor Sovjet horloges :v:

1 like

Mooi dressertje met AS1525 kaliber inside. Een 50 jaar oud.

16 likes



De pronto thinline krijgt een nieuw bandje vandaag

21 likes