Vandaag het F1 raceweekend ingedoken met de Wynn’s rally diver.
Deze oude stralende duiker, met heerlijk stalen gaten bandje. (Lijkt strak te zitten omdat ik mijn pols raar hou voor de foto)
Hé! Ik kan de wijzerplaat weer zien
Zeer fraai!
Tof, welk uurwerk zit er in,?
Oh wauw, die is mooi!!!
merci!
Certina 919-1 uurwerk als ik me het goed herinner
is dat een 36 MM?
Gaaf 28800 tikker
Net even gekeken, lijkt inderdaad 36mm te zijn.
Ik haal hem nu niet uit elkaar, maar er zit een Felsa bidynator automaat in, Felsa 1560, zoiets.
Mooi hoor, ben al een poosje op zoek naar dit type dress/diver
Is inderdaad leuk spul, deze heb ik ook nog, met Felsa 690. Tegenwoordig nogal duur aan het worden, dit soort kasten.
Zit een ETA 2451 in bedacht ik me net, in de cliwal, sorry. (Ook een leuk uurwerk)
Deze maar weer 's aan de (non-Omega) mesh gezet. Kan die in de winter niet dragen, dan is m’n pols te dun. En het leren bandje - ben ik een beetje op uitgekeken. De meeste leren banden passen helaas niet omdat de pushpin-openingen vrij dicht tegen de kast zitten.
Loopt nog steeds als een zonnetje; paar seconden per dag voor. En redelijk zeker uit m’n geboortejaar, '68.
Jaxa - meteen weggooien. Echt. Garantie voor ellende. Investeren in een goede opener - en met zo’n balletje krijg ik al 9 van de 10 horloges open; ook bijv. Breitlings - terwijl ik daar ook bijna alle doppen voor heb.
Ok, dank voor de tip. Dan ga ik toch maar een balletje kopen!
Nog tips voor welke opener ik dan het beste kan kopen (specifiek om deze Zenith Defy open te krijgen)?
Het uurwerk loopt momenteel -6 sec per dag. Niet heel slecht, maar kan beter. Daarnaast controleer ik een eBay-aankoop graag op authenticiteit.
Ik heb wel 's een IWC Yachtmaster uit pakweg '72 niet open gekregen… …heb je echt de originele IWC-dop voor nodig. Zat ook gewoon muurvast. Of een big-time Bergeon opener van 900 euri. Die komt er ooit nog een keer, maarre - prio’s… Heb je van die vlakke kantjes op het deksel?
Balletje - maar ook een solide klem om het horloge in te fixeren.
Hier even op een rijtje wat ik in huis heb. Een echte top-opener zit dus nog in het verschiet. Wordt een Bergeon of Horotec, met alle toebehoren.
Rechts van de vacuum leak-tester nog een setje voor moderne Seamasters.
Koop ook even in een sportwinkel een goede voetbalpomp voor je balletje! De spanning luistert vrij nauw.