Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Uh, serieus?? Mooi horloge hoor, daar niet van, maar na twee weken de skx op vakantie ben ik al weer aan het bedenken wat ik allemaal kan dragen. Normaal altijd iedere dag een andere, kan ik me vreselijk op verheugen :joy:

1 like

Yes, was 4 weken op vakantie, vandaar.
Nu weer het Zwitserse spul om hoor :slight_smile:

1 like

Meer gaat dat nog toch echt wel worden hoor!

:facepunch::facepunch:

:slightly_smiling_face:

1 like

'K weet het ,'k weet het, 't stopt niet,mijn laatste aankoop is Altijd dĆ© laatsteā€¦tot het oog iets ziet ā€¦Ć  never ending story :fist_right: :wink:

3 likes

Herkenbaar. :sweat_smile:

2 likes

De Marvin

26 likes

Vandaag de certina :star_struck:

18 likes

De seamaster uit het 2do bakje. Moet nog steeds een nieuw plexiglaasje.

21 likes

Wat verstaan jullie trouwens onder ā€˜Vintageā€™? Ik zie Seiko quartz horloges voorbij komen en horloges die nog gewoon te koop zijnā€¦ wat is de definitie van Vintage of gaat het hier ook over hologes die ā€˜vintageā€™ lijken maar het niet zijn?

Voor mij persoonlijk is Vintage iets van voor 1970 (in ieder geval pre-Quartz) of is dat een te strakke datum?

Na 35 jaar onafgebroken gedragen te hebben ziet hij er nog uitzonderlijk goed uit! Zuinig op geweest! Erg mooi.

25 jaar of ouder. :sunglasses:

3 likes

Vandaag 18 augustus dus deze :weary:


http://www.wikihuy.be/index.php?title=Bombardement_Ć _Huy_(1940-1945)
Ons huis deelde mee in de klappen

19 likes

Voor mij vallen horloges uit de 80s of ouder onder vintage. Ik stoor mij overigens niet aan de wat jongere horloges die hier soms ook gepost worden. Het gaat imho om de vintage beleving van de drager en de kans om dat met trots even te delen met anderen die jouw stijl delen.

1 like

Ja vintage is natuurlijk een erg vage term.
Mijnwoordenboek.nl geeft niet veel nieuw licht helaas:

  1. Antieke uitstraling hebbend
  2. Min of meer antiek
  3. Retro
  4. Tweedehands
  5. Van een zeer goed jaar

Dus het gaat niet om leeftijd maar om de ā€˜retro looksā€™:+1:

Wat mij betreft gaat het in principe wel om de leeftijd.

Ik ben echter nooit zo strikt op regels. Het delen met elkaar is belangrijker en als er met trots een retro look wordt gedeeld kan ik ook waarderen.

1 like

26 likes

Als het echt om leeftijd gaat dan moet je het geen vintage noemen denk ik. Vintage is niet perse leeftijd gebondenā€¦

Pre-1970 zou dan een beter term zijn?

Dit is mijn bijdrage vandaag een ā€˜vintageā€™ Omega handopwinder.

18 likes

Wat een heftige geschiedenis. Wel ā€œmooiā€ om dat te herdenken met deze ouwe gent.

1 like

Vandaag deze GP met alarmfunctie. Erg netjes uitgevoerd en weer heel anders dan bijvoorbeeld een Vulcain.

32 likes

Vandaag deze.

20 likes