3-6-9-12 wijzerplaten
Welke zijn er hier nog meer?
Wat komt er mooi spul voorbij vandaag! Prachtige Cyma @pmannaert. En @bAAx:
Hier vandaag de UG met nieuw bandje van Hans @slls:
Chique de friemel hoor
@XXoF: hele fraaie Yema. Zou prima staan om mijn vintage formaat pols hafslachtige dibs poging. Fraaie foto’s trouwens.
@pmannaert: mooi werkje in die Cyma zeg!
@rorymoer: Zozo…fancy lugshoor!
Hier van het forum overgenomen? Of had je deze al even?
Oh ja…voordat ik het vergeet en nu de zon nog af en toe schijnt. Sunburst op vintage blijft toch erg fraai:
Deze is enkel een weekje op vakantie bij mij helaas. Maar hij heeft het erg naar z’n zin om m’n pols
Mooi, met die blauwe secondewijzer!
Prachtig! Is dit eigenlijk een Nivada/Croton? Heb ooit bijna een soortgelijke gekocht, die onder weer een andere naam was uitgebracht.
Het fijne weet ik er ook niet van maar er zit inderdaad wel een Croton (landeron 248) uurwerk in. Het horlogemerk is Pierre Vallee.
Meer info is altijd welkom indien iemand hier er meer over weet!
Mijn ex, die is dus bij jou terechtgekomen
Het is een Croton/Nivada, ook uit die fabriek, maar voor de USA markt rebranded. Zo’n Franse naam als Pierre Vallée (Pietje Vallei) klinkt daar wel stoer en misschien zelfs chique.
Ik kocht 'm van een Amerikaan, uit mijn hoofd zat die in Florida.
Het uurwerk is destijds geserviced en het plexiglaasje vervangen. Het origineel was compleet craquelé en ondoorzichtig. De kroon ontbrak, die is ooit losgekomen van de stift (die wel in het horloge stak).
Dit horloge ontving ik met de meest verrotte band ever. Het gerucht gaat dat een onderzoeksteam van CSI midden Nederland nog altijd nieuwe levensvormen erin onderzoekt… Ik was er zo vies van dat ik de horlogemaker de hele kast ultrasoon heb laten reinigen.
Ben voorzichtig met de bezel want die is van unobtanium gemaakt…
Voor de gelegenheid maar eens mijn ‘geboortejaarhorloge’ omgedaan. Past eigenlijk wel het beste op je eigen verjaardag! :
Thx voor de uitleg!
Ik ben er blij om dat hij eerst in jouw handen terecht gekomen is.
Van unobtanium had ik zelf nog nooit gehoord, het blijft altijd fijn om wat bij te leren over die vintage klokken.
Ik vind het een super fijn horloge om te dragen, zowel op een robuuste Nato als op een stalen BoR band draagt hij perfect!