Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Ik ben fan! Geniet ervan. Er hoort wel een 19mm bandje op :wink:

Schitterend.
Ik had een tijd geleden de kans er hier een over te nemen.
Spijt als haren op mijn hoofd, alleen moest toen echt op de centen letten.
Wat een wonderschoon horloge is die polerouter toch.

Wat een prachtige wijzerplaat. Zeker dat dit patina is?

Poljot vandaag

7 likes

De minos vandaag, een van mijn oudsten!

18 likes

Volgens mij wel. Wat denk jij dat het is?

Ik heb het in ieder geval vaker gezien zo, maar nooit eerder zo netjes ‘verdeeld’ over de plaat. Ik ben op de uitkijk voor een tropical spider polerouter. Waarschijnlijk voor altijd, maar ze bestaan wel.

Als ik naar de foto kijk en deze vergroot, dan is het een prachtige structuur over de hele plaat. Het zal wel patina zijn, maar dan heel mooi en gelijkmatig. Vaak zie je hier en daar vlekken, maar deze is echt geweldig mooi.

3 likes

Zonder patina heeft de wijzerplaat deze structuur bij veroudering. Misschien daarom wel zo mooi verdeeld:

13 likes

Strak :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zeker patina. Zie je wel vaker bij deze refs. De gradatie/intensiteit van het tropical effect varieert nogal.

1 like

Een mooie nog nooit van gehoord :ok_hand:

1 like

Ben het met je eens. Die gaat in de bestelling.

Had toevallig een 18mm liggen. Voor de rest net 20…

1 like

Begrijp ik. Maar weet je hoe moeilijk XL bandjes voor horloges met een lugmaat 17/18 te krijgen zijn? Overal hebben ze alleen maar L en bij mij moeten die op het laatste gaatje zo’n beetje. Ik ben daarnaast wel gewend en vind het prettig als een horloge strakker om de pols zit.

2 likes

Gewoon een op maat laten maken toch?

5 likes

Ja, alleen moet ik dan heel veel bandjes laten maken. Ik vind overigens het fijn om iets te kunnen passen.

2 likes

14 likes

24 likes

Overjaarse Astin van begin 1940 :smirk:



25 likes

Junghans J98/5 uit 1953
Pas het tweede model automatisch uurwerk uit de Junghans fabriek.

Alleen de wijzers moet ik nog opnieuw ‘lumen’


17 likes