Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Klaar met wisselen, deze voor de avond.

27 likes

28 likes

Wauwwwwwwww

Nummer 3 is de beste match!
Ik kan me voorstellen dat exotisch/reptiel blauw leer ook nog wel eens chique kan staan.

Edit: ik zie ondertussen dat advies 1 al wel was overgekomen :rofl:

1 like

Nou, je hebt wel een punt dat een variatie in leersoort nog een optie is, ook binnen het aanbod van Molequin. Ik wil perse een korte band, daarom heeft Molequin wel mijn voorkeur.

1 like

In Finland lagen er een paar horloges op me te wachten waarvan deze er eentje is. Een VNA (Vertraagde Nieuwe Aanwinst) :wink: dus.

Met een prachtige wijzerplaat, lichter dan ik had verwacht op basis van de verkoper maar nog steeds erg gaaf en zeer wisselend in uiterlijk afhankelijk van hoe het licht valt. Niet helemaal goed te zien op de foto’s maar er zit een verticaal verloop/ borstelrichting in de plaat, die in het midden lichter is en naar de randen donkerder wordt.

Aan het ontwerp te zien schat ik dit horloge als een jaren 70 creatie. Of de band origineel is weet ik niet 100% zeker maar hij past zeker in die tijdsgeest. Een milanaise maar dan met meer solide look richting de aanzet. Band is, zoals vaak met milanaise, erg comfortabel.

Kast is een vorm die ik niet eerder heb gehad of gezien, met name de zijkanten zijn apart. @Lexaf het merk blijft me verrassen :slight_smile:

36 likes

Deze om vanavond!

28 likes

@Proenski wow jeroen ge-wel-dig mooie band hoor, echt prachtig.

Ik heb zelf 1 art deco horloge uit 1934 met een massief stalen band. Maar deze breedte heb ik nog niet eerder gezien. Erg mooi.
Dank voor het showen!

2 likes

Dat snap ik helemaal.
Ko is natuurlijk ook nog een optie; die heeft volgens mij wel aardig wat soorten exotisch leer.
Dit hebben ze nog bij Bulang (ook kort), maar weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden :thinking:

Deze kleur zou ook nog wel eens kunnen werken, maar donkerblauw is toch een betere match denk ik.

19 likes

Dank! Nogmaals geen idee of ie origineel bij het horloge zo geleverd is (Leijona had bij mijn weten geen of nauwelijks catalogi) maar hij past en zit lekker.

2 likes

Mij ook! Wat een schitterend vondst weer! Near Mint, wow.
Bijzondere aparte behuizing en zo’n milanaise band met lange stalen aanzet heb ik ook nog niet eerder gezien.
Blauwe wijzerplaat altijd goed!
Fraai geheel en behoorlijk exclusief. Daar zal je niet gauw een tweede exemplaar van tegen komen denk ik.
Geniet er van! Dat doe ik alleen al van de plaatjes.

2 likes

Ik vermoed van niet, sommige modellen kom ik met een zekere regelmaat tegen in diverse configuraties en soms modellen die ik nooit eerder heb gezien. Op zich is dat wel apart aangezien het toch een merk voor de massa was en nog is.

1 like

Maar dan wel vrijwel uitsluitend voor de Finse massa! Wat jouw connecties betreft heeft dat dan misschien iets met Finse Trollenmeisjes en Hollandse Kabouterjongens te maken?

15 likes

Laat ik dat mevrouw Proenski maar niet horen :grin:

1 like

d04106e49a1bad2f6f9de07dfb20eac7

1 like

Heel mooi!

1 like

Goedemorgen!

23 likes

Ook goedemorgen :grinning:

21 likes

Goeiemorgen.