Wat voor werkje zit er in eigenlijk?
Zit hier een Gruen Curvex uurwerk in?
Ik heb het kastje open maar krijg het uurwerkje niet uit de onderkast. Ben nogal bang om echt te wrikken aangezien de wijzerplaat best kwetsbaar is. Ja,hij komt uit de usa, en uit de periode maar kan niks controleren helaas.
Herkenbaar, dat is soms een heel gepiel om dat eruit te krijgen. Beter niet forceren
De Curvex was een speciaal gekromd uurwerk van Gruen dus omdat je het een curvex noemde was ik even benieuwd of dat uurwerk erin zit. Het feit dat de achterkant van de kast gekromd is wil namelijk niet meteen zeggen dat het uurwerk ook gekromd is
Heb ook een aantal gekromde Tissot’s liggen, maar daar zit gewoon een vlak uurwerk in
Leuke aanwinst
@Lexaf sla je slag tip, op catawiki staat een laco met 520 uurwerk in de veiling. Zelfde wijzerplaar als mijn zwarte. Als die aanbieder gelijk heeft komt ie uit 1950 trouwens, in tegenstelling tot wat andere bronnen beweren.
Voor vandaag weer een Seiko Crown, nu de stalen variant, die ik een tijdje geleden van @koekoek heb overgenomen. Met wat onderdelen, die ik nog had liggen, en een nieuwe click spring heb ik het weer aan de praat gekregen. Mooie aanwinst voor de collectie, waar trouwens nog drietal andere Seiko Crowns de collectie gaan vergezellen. Daarvoor gaan er andere weer de deur uit, maar daarvoor krijg ik weer een paar prachtige stukken terug!
Maar eerst vanavond genieten van deze Crown (die overigens nog steeds een nieuw glaasje nodig heeft)…
Gefeliciteerd - absoluut een van de interessantere modellen binnen de Enicar gekte
Is een zeer gaaf model!
De chronos zijn ook gaaf!
Mooie Pieter!
Ik wilde net mijn bescheiden Hanhart posten. Van een collega gekregen op mijn verjaardag.
Na schandalig lange tijd de kringloopkoningin weer eens uit de kist bevrijd. Ik loop er nog vaak binnen, maar dit was toch wel een tamelijke unieke vondst.