Aan de wandel.
Vandaag een NA om. Deze heb ik gisteren gekocht bij Horloger Juwelier Langeler in Made. Ik wist niet wat ik daar zag!!! Ik moest er in totaal 300 km voor rijden, maar dat was de moeite waard… een dagje uit.
De juwelierszaak is wat ouder en, wat later bleek, is eigenlijk net als de juwelier/horlogemaker/goudsmid met pensioen. De eigenaar kan het vak niet loslaten en, gelukkig voor ons, laat hij zijn passie nog even gelden. In de winkel een walhalla van subliem opgeknapte vintage horloges en (zelf gemaakte) marriage horloges. Het was alsof ik in de jaren 60-70 een nieuw horloge stond uit te zoeken. Uitgebreid kunnen praten over horlogerie met de vriendelijke horlogemaker en vakman die mij met alle plezier zijn werkplaats en de afgeronde en onderhanden projecten liet zien. Ik was zwaar onder de indruk van het nog geconserveerde vakmanschap en oog voor detail. (wat er toe heeft geleid dat ik het niet kon weerstaan om ook nog een Longines mee te nemen)
Ik ben zo geweldig trots en blij dat ik gisteren deze twee in nieuwstaat, volledig authentiek gerestaureerde stukken heb mogen meenemen, ik raak niet uitgekeken erop.
Eterna-Matic automaat datum grijze wijzerplaat met index.
Edelstalenkast diameter 38,5 x 38 mm. hoogte 10 mm. met schroefdeksel.
Origineel glas en originele kroon met datumsnelverzetting.
Jaargang 1971. Caliber Eterna 1480K. Tikgetal 21.600 met 21 Jewels.
Ik weet het, de kast is nogal smaak gevoelig, ik houd ervan, maar vooral de details en originaliteit zijn verrukkelijk:
Kast juist gepollijst (niet verpest door volledig mat of glanzend polijsten, wat je helaas steeds vaker ziet bij gerestaureerde stukken)
De vijf lagertjes nog in het glas gegraveerd (in het centrum) en op de originele kroon.
Tip top!!!
Longines handopwinder grijze wijzerplaat met index en blauwe lerenband.
Edelstalenkast diameter 36,5 x 40 mm. hoogte 9 mm. met originele kroon.
Jaargang 1965. Caliber Longines Record 650. Tikgetal 19.800. 17 Jewels.
Twee vliegen in één klap, mooie dubbele vangst
Gefeliciteerd met die Eterna vooral, pracht exemplaar en een eigen n.a. verslag waard
Goedemorgen,
Deze Citizen is heel lastig goed op de foto te krijgen, sorry voor de matige kwaliteit:
Dank je jeroen…en een leuke dag uit op de koop toe . Ook dat is zeldzaam tegenwoordig.
Hopelijk wel Corona proof zo’n bezoekje
Dank je Don.
Daar moet ik nog even over denken. Ik verstop mij liever in de replies dan vooraan in mijn eigen topic
Dan toch in elk geval in het Eterna topic, als tegenwicht voor de ‘modernen’
Geen excuses nodig. Jij draagt zo onwijs veel bij met jouw enorme collectie Peter.
Nee dat maakt mij niet uit wat anderen daar van vinden.
Zo vind ik zelf een Rolex een verschrikkelijk lelijk horloge. Is mijn mening en die mag ik hebben.
Ik heb ook nog nooit een like gegeven op een post met een Rolex. Ik kan het gewoon niet.
En als ik iemand tegen de schenen heb getrapt…deal with it.
Rode datum… nice