Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Hij is prachtig, @SybrenAnne!
Maar mijn exemplaar ( de enige Invicta die ik bezit overigens) komt, ‘qua mooi’ toch aardig dicht in de buurt. Het uurwerk is een AS1220 (vanaf 1945, volgens Ranfft).
Kijk, en geniet!

27 likes

12 April is Internationale kosmonautendag! Op de dag van de eerste ruimtevlucht van Joeri Gagarin in 1961.
Daarom heb ik mijn 1953 Shturmanskie om, het horloge dat sovjetpiloten kregen uitgereikt als diensthorloge em met Joeri mee de ruimte in ging!


23 likes

Sicura Computer op rubber

12 likes

26 likes

Fantastisch! Een echte 1953 Штурманские. Mooi stukje levende historie.

Ter vergelijking de ultieme kitsch Gagarin Hommage die een aantal jaren door het Hong Kong based CCCP als ‘Limited Edition’ op de markt is gebracht. Ik heb 'm nooit gedragen, te veel bling en toevallig net van de week verkocht. Ooit van mijn broer gekregen omdat ie m ook niet mooi vond en ik dus eigenlijk ook niet.
Hij mag n.a.v. jouw post nog één keer hier op het forum om te laten zien hoe het niet moet!
Hopelijk is de nieuwe eigenaar in de USA er blij mee, hij is vandaag op de post gegaan richting zijn nieuwe baasje.

Maar als ik zou mogen kiezen: graag één zo’n echte uit 1953 voor 10 van deze…

15 likes

Pa is 87 maar nog zo fit als een hoentje :wink:

1 like

OMG! Sorry! Maar des te beter, ik hoop dat ie m dan zelf nog lang in goede gezondheid mag dragen!
amazed-smiley

1 like

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Inderdaad des te beter :joy:

Overigens ligt het horloge wel in mijn horlogedoos. Pa draagt een Oris met maanstandfunctie.

2 likes

Vanavond op pad met de Helvetia


Voorzien van een van de laatste in-house kalibers: 831. Vandaag ontdekt op de mooie website helvetiahistory.co.uk

17 likes

Mooi binnenwerk inderdaad! Gelijkend aan een Omega binnenwerk vind ik!
Jammer dat er geen doorkijk deksels zijn voor vintage :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

En een hele leuke ook, :+1:

1 like

Voor vanavond een mooie klassieker: Delbana Chrono

21 likes

18 likes

Bedankt ook zeer content mee, zou er alleen nog een lolypop secondewijzer in willen hebben

…en nog een :wink:

21 likes

Populair merkje :grin:

17 likes

Weer een EL-370

17 likes

Vandaag deze Airman uit 1956.

Grappig detail, de cijfers en driehoekjes in de bezel zijn nog gevuld met tritium (of radium? :face_with_raised_eyebrow:)

22 likes

Kleine diamant :ok_hand:

1 like

Jij verdient een eigen topic Lex.
Dat mag dan ’ MEER’ heten: achtergronden, historie,byzonderheden…zo iets dus.

Mooi verhaal weer!!!
:+1::+1::+1:

6 likes