Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Dit is mijn grootste favoriet, voor mij klopt alles aan dit horloge. Het design, de sunburst, de opgelegde indices en het Seikomatic logo. En ook de datumvensters, die op de latere versies ontbreken. Ook de verzonken kroon, die je nauwelijks ziet. Het horloge heeft eigenlijk maar één puntje, waar ik echt eens iets aan moet laten doen, en dat is de secondewijzer. Want die is namelijk niet perfect meer. Het uurwerk mag dan niet van GS-kwaliteit zijn, maar ik zou dit horloge boven iedere GS verkiezen.


Dit heeft gewoon alles, wat ik in een horloge zoek.
En ja, het is niet perfect. Maar het is een horloge uit 1963, die heeft al een langer leven achter de rug, dan ik oud ben. Dat hoeft ook niet meer als nieuw eruit te zien, maar het ziet er nog steeds erg goed uit. Maar nu mag dit horloge zijn dagen slijten bij een liefhebber, die dit horloge nog met veel plezier draagt.

18 likes

Ja he, tis een typisch effect die afdruk is van heel erg lang geleden. De wijzerplaat is voorzichtig ontdaan van alle brokjes en vuile deeltjes maar deze zit er gewoon helemaal in gegraveerd inmiddels. :smile:

Ja dat etst er gewoon in. Dat krijg je er niet meer uit

1 like

Mijn geheel gerestaureerde erfenis.

23 likes

Prachtig :+1:

1 like

22 likes

Ik heb me er gewoon nog een tweede van gekocht… Zodra die hier is, ga ik bekijken, welke van de twee ik helemaal laat restaureren. Want dan kan ik gewoon veel langer genieten van dit horloge…

2 likes

Funky racing chrono

18 likes

24 likes

24 likes

15 likes

De mondaine is een beetje een daily beater geworden
(links onderin is een vreemde kras op het glas, gelukkig geen barst)
Omstreeks '76/'77

10 likes

16 likes

Voor de avond gaat deze mooie, maar oude Pobeda om de pols.

17 likes

Met een fantastisch mooie zonsondergang.

19 likes

21 likes

19 likes

Ik ben Oceanproof vandaag :sweat_smile:

28 likes

Om te beginnen.
Meer Union :yum:

20 likes

Goedemorgen,

19 likes