Interessante vorm en erg mooie kleurstelling
Mocht deze het nest ooit verlaten dan hoor ik het wel
Voorlopig niet
Grappig, de cijfers op jouw Tissot lijken op die van mijn Delbana. Daar is waarschijnlijk voor de cijfers dezelfde mal gebruikt…
Maar voor deze avond had ik een ander horloge om, want die kon ik een hele tijd niet dragen, vanwege een nare barst in het glas, die er spontaan ingekomen was. Maar nu weer lekker die 70’s goudbruine kleur, met jaren 70 techniek… Seiko Elnix 0703.
Binnenkort hoop ik de 3e Elnix te kunnen kunnen dragen. Een 0723, de laatste van de electrische horloges van Seiko. Maar dat heeft nog wat issues (bijna onmogelijk om goed af te regelen). Dus daar moet iemand naar gaan kijken. Maar is wel een mooi horloge…
Wijzerplaten werden vaak ook niet door de horlogemerken zelf gemaakt. Niet uitgesloten dat deze bij dezelfde wijzerplaatfabrikant vandaan komen.
Het is inderdaad niet de originele band. De band oogt wat grof maar het is stukken beter dan de band waarmee het horloge kwam.
De kleur is interessant, wanneer het licht van boven komt is het midden van de wijzerplaat groen, wanneer het licht van onder komt bruin.
De vorm was in eerste instantie even wennen maar kan het horloge steeds meer waarderen.
Goedemorgen,
Vandaag deze HMT.
Hij heeft een schroefdeksel, dus hij zou vintage moeten zijn, zoals hier staat beschreven.