Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

24 likes

Gemakkelijk zo’n digi vintage :sunglasses:

20 likes

Ik wist niet dat Prisma zulke mooie horloges maakte :smirk::+1:t3:

1 like

Ancre is een type echappement, een mechanisme en niet de maker of fabrikant. Maar Julius Assmann stichtte de Ancre Watch Company begin jaren 1850 in Glashütte Duitsland en is waarschijnlijk de uitvinder ervan.

Ancre is daarnaast ook gewoon een Frans woord dat verwijst naar een mechanisch detail van het uurwerk, namelijk dat het is uitgerust met een echappement met hefboom.

1 like

Voor vandaag de Pontiac Hydraulica Memodate van stal gehaald…

21 likes

Goedemorgen,

Wat een rust en eenvoud, zo’n wijzerplaat met helemaal niets er op, alleen de merknaam.
Geen aantallen jewels of rubis, shockproof, incabloc, waterproof, antimagnetic en meer van dat soort dingen.

23 likes

27 likes

Kelton is gewoon Frans :stuck_out_tongue_winking_eye: en van Timex

22 likes

Een Certina New Art. Verhaal van de vorige eigenaar:
Het horloge is media jaren 60 gekocht bij Frans Brugsma in Groningen (tegenwoordig Schaap Citroen) voor 400 gulden. Was toen een stevige prijs voor een horloge. Mijn vader heeft altijd gevaren. Het horloge heeft extreme situaties van weer (van +50 tot -40) en zware stormen meegemaakt.

28 likes

Certina was altijd al een robuust en betrouwbaar horloge en deze bewijst dat dan ook weer. Mijn vader verkocht veel Certina horloges en zag zelden eentje terug voor reparatie. Begin jaren 70 kwam Certina met een horloge dat je bioritme bijhield, volgens mij heette die Biostar als ik me goed herinner.

4 likes

23 likes

13 likes

Neovintage die goed is voor in de zon.

10 likes

25 likes

Dat is heel toevallig, afgelopen week zag ik bij een dierenwinkel een man met precies dit horloge… Was jij toevallig Pets & Co in het Oosten van het land?

1 like

Nope, Zuiden van het land hier!

Even voor de beeldvorming en waarschijnlijk de bevestiging, ik ben een student van 24 :joy:

Ik heb hem nog nooit in het ‘wild’ gespot…

33 likes

die is mooi !

2 likes

Bedankt, draag ze erg graag.

1 like

haha, nee hij was geen 24. Ik ben niet goed in leeftijd inschatten maar zeker ouder dan 45 :upside_down_face:

1 like