Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Grappig effect :+1:
Hoe houdbaar is dit overigens? Blijft de lak wel zitten of gaat het er op den duur van de ondergrond loslaten?

1 like

Is de vernislaag bovenop de lak :grin::wink:

1 like

Ah OK. Heb ook wel eens een keer een wijzerplaat gezien waarbij het de complete laklaag was die vervolgens in stukken van de plaat af begon te vallen. Daar word je dan weer niet echt blij van :grimacing:

1 like

Haha dat is hier gelukkig niet. Daarnet wat stofjes van de plaat gehaald, geheel voelt lekker solid. Werkje loopt overigens op 2spd. En datum quickset via duwen op de kroon werkt perfect.

1 like

Wat voor werkje zit er in eigenlijk?

Ow! Net binnen eindelijk mijn curvex in de collectie. Een bescheiden new haven uit 1940.

21 likes

Zit hier een Gruen Curvex uurwerk in?

1 like

Ik heb het kastje open maar krijg het uurwerkje niet uit de onderkast. Ben nogal bang om echt te wrikken aangezien de wijzerplaat best kwetsbaar is. Ja,hij komt uit de usa, en uit de periode maar kan niks controleren helaas.

1 like

Herkenbaar, dat is soms een heel gepiel om dat eruit te krijgen. Beter niet forceren :blush:

De Curvex was een speciaal gekromd uurwerk van Gruen dus omdat je het een curvex noemde was ik even benieuwd of dat uurwerk erin zit. Het feit dat de achterkant van de kast gekromd is wil namelijk niet meteen zeggen dat het uurwerk ook gekromd is :sweat_smile:

Heb ook een aantal gekromde Tissot’s liggen, maar daar zit gewoon een vlak uurwerk in :grin:

Leuke aanwinst :+1:

2 likes

@Lexaf sla je slag tip, op catawiki staat een laco met 520 uurwerk in de veiling. Zelfde wijzerplaar als mijn zwarte. Als die aanbieder gelijk heeft komt ie uit 1950 trouwens, in tegenstelling tot wat andere bronnen beweren.

1 like

Tot over 6 weken…:dizzy_face:

als m’n sabbatical er opzit

16 likes

Bijna nieuwe sherpa jet

33 likes

33 likes

Prettige avond!

26 likes

Voor vandaag weer een Seiko Crown, nu de stalen variant, die ik een tijdje geleden van @koekoek heb overgenomen. Met wat onderdelen, die ik nog had liggen, en een nieuwe click spring heb ik het weer aan de praat gekregen. Mooie aanwinst voor de collectie, waar trouwens nog drietal andere Seiko Crowns de collectie gaan vergezellen. Daarvoor gaan er andere weer de deur uit, maar daarvoor krijg ik weer een paar prachtige stukken terug!
Maar eerst vanavond genieten van deze Crown (die overigens nog steeds een nieuw glaasje nodig heeft)…

14 likes

Gefeliciteerd - absoluut een van de interessantere modellen binnen de Enicar gekte :hugs:

1 like

Is een zeer gaaf model!

De chronos zijn ook gaaf!

1 like

28 likes

Mooie Pieter!

Ik wilde net mijn bescheiden Hanhart posten. Van een collega gekregen op mijn verjaardag.

27 likes

:star_struck: :ok_hand: