Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Vandaag terug de Sicura Submarine, blijft toch mijn favoriet!

15 likes

Ondertussen alweer 1 jaar lid, time flies!

Vandaag deze '72 Moranbong, gemaakt in Pyongyang. Toch wel één van mijn zeldzamere modellen - vergeleken met de variant met Latijn alfabet-; de afgelopen vijf jaar maar één exemplaar op het internet aangeboden gezien.

13 likes

Deze weer. Ik word er blij van.

28 likes

Begrijp ik volledig. Prachtig Hidde :+1:

1 like

Top! Prachtige wijzerplaat. Misschien kastje poetsen en glas polijsten of vervangen?
Dan nog een mooi zwart leren bandje en je weet niet wat je ziet!
Ik wil ook zo’n doos…

Noord Korea! Bijzondere vondst.

2 likes

Zeker! Dat zou ik ook worden van zo’n prachtig horloge! Geniet er van.

1 like

@Lexaf
Zodra ik tijd heb ga ik heb opknappen, want deze kan wel wat TLC gebruiken.

1 like

Ja klopt, daar zijn ze in Rusland goed in. :wink:

11 likes

Nieuwe aanwinst, deze Universal Genève. Zelfs voor mijn pols is dit klein, maar de charme van de platte (ongeveer 7mm), strakke kast en prachtige zilver linnen wijzerplaat maken het een plaatje. :heart_eyes:

De gesp heb ik apart aangeschaft. Of hij origineel bij dit type hoorde weet ik niet. Het logo geeft in elk geval aan dat het uit de zelfde periode moet komen en het staat top.

Voordat ik hem echt kan gaan dragen moet hij eerst even een service hebben.

23 likes

Super mooi, ik hou ervan

1 like

Het tegenovergestelde van plat

10 likes

Vandaag is de verjaardag van de eerste mens in de ruimte, Joeri Gagarin, hij zou 87 geworden zijn als hij niet in 1968 verongelukt was.
afbeelding

En met hem ging ook het eerste polshorloge de ruimte in, de Eerste Moskouse Horlogefabriek Sturmanskie (overigens een leenwoord uit het Nederlands, afkomstig van “stuurman”).

Ik heb lang moeten zoeken naar zo’n fraai exemplaar! Werden gemaakt voor Sovjet Piloten en kwamen niet in de publieke verkoop. De meeste zijn dus simpelweg opgebruikt, deze 1953’er niet, schitterende staat.

19 likes

Dat 3d zee-horizon-motief is wel heel grappig hoor.

1 like

Haha dit onderstreept zo mooi dat horloges beleeft en niet alleen gedragen worden in dit hoekje van HF.
Trots op ons :grin::+1:t3:

3 likes

Prachtig hoor. Ik vind de maat op de foto nog net kunnen hoor. Even wennen misschien?
Proficiat :grin::+1:t3:

2 likes

Voor mij geldt, dat ik horloges koop en draag om hun design. De horloges uit de jaren 50-80 spreken me meer aan, dan de huidige nieuwe modellen. Maar dat heb ik niet alleen met horloges, maar ook met andere dingen. Het heeft gewoon meer karakter. En als het er dan ook een beetje gebruikt uitziet, dan zit ik daar ook niet zo mee. Het heeft al zo’n lange tijd overleefd, dan kun je niet verwachten, dat het er als nieuw uit ziet. Wat patina geeft een horloge ook karakter, maar te veel, dat trek ik dan weer net niet.

Maar ik krijg juist leuke reacties van mensen, die mijn horloges zien. En dan staan ze ervan te kijken, dat zo’n horloge zomaar meer dan 50 jaar oud is. Het valt me trouwens net op, dat ik in mijn collectie maar amper horloges heb uit het tijdvak 80-00, terwijl ik die periode juist meer heb meegemaakt…

5 likes

Ik voorspel…dat is een kwestie van tijd Max
:blush::grin::+1:t3:

1 like

Ik heb nog genoeg uit de jaren 60-70 te verzamelen. Dus voorlopig nog niet! Al gaat het nu even hard. Een hele serie Seikomatics is onderweg… (Ligt nog op het postkantoor van Tokorozawa)

1 like

Haha je gaat zo hard als de chopper in je Ava…
:motorcycle::dash::dash::dash:

1 like

Een Vmax…