Vandaag de Omega om de pols die al zoooo lang in de familie is. Kwam er helaas achter dat de dag-datum niet goed instelt, dus ik zie stukje onderhoud aankomen…
Mooie klassieke Boctok!
Lume in de seconden wijzer
Toffe combo met die band! Welke band is het?
Ja. De wereld verbetert er niet op he.
Oef, dat is kl ten zeg…
Succes met deze ellendige toestand.
Nog een Timex gered van de schroothoop. Vanmiddag een onder andere een nieuwe kroon op de opwindstift gemonteerd. En dat is niet een kwestie van er op schroeven bij Timex. Ik heb de opwindstift in de draaibank gezet en het stuk kroon wat er nog op zit er af gedraaid (een Timex kroon zit niet geschroefd maar er op geperst). Ik heb een kroon gezocht die in de tube van de kast past en ik heb de opwindstift verder aangepast aan de kroon en kast. Daarna bleef er niets anders over dan de kroon met loctite op de opwindstift lijmen. Het geheel zit nu erg goed, alles past goed en werkt uitstekend. Bij Timex is het allemaal net effe anders dan bij normale horloges
Wat een misère man. Veel sterkte Pierre!
Zo da’s zware misère bij je!!! Daar is vandalisme nog vriendelijk bij, lijkt bijna alsof er een bom onder de voorste is gegooid…veel sterkte Pierre
Vandaag mijn nieuwe aanwinst:
ZentRa Electronic met alleen datumaanduiding (ESA cal. 9157).
Was niet werkend gekocht, maar met een nieuw circuit en spoel van Albertine uit Sassenheim (wie kent haar niet ), en een avond prutsen, is het gelukt om deze ZentRa Electronic weer aan de praat te krijgen
Nog wat plaatjes daarvan:
Samen met mijn bekende ZentRa Electronic met dag- én datumaanduiding (ESA cal. 9158):
Fijne dag allemaal

Gave set
Bedankt
Dat prutsen met die piepkleine schroefjes doe ik natuurlijk nooit meer
Nee joh sterkte met de afwikkeling.
Wablief?