Dacht het al er klopt iets niet met de Paul, Toch voorzichtig blijven dat je geen tweede prik krijgt
Eenvoud is het uitgangspunt van alle Lasitaâs die ik tot nu zag. Daarom worden ze natuurlijk nooit zo hot bij verzamelaars Mooi zo!
Een tijdje terug kwam een Tissot Antimagnetique voorbij in een veiling op ebay.
Advertentie tekst bood weinig soelaas; âHabe diese Tissot Armbanduhr noch im Schrank gefundenâ
Advertentie foto gaf zowaar nog minder informatie
De verkoper was echter een sympathieke Duitser, op mijn vraag wat de diameter van de kast was, kreeg ik het antwoord van de diameter van het glas.
Echter leek het horloge me wel de moeite waard om een gokje te wagen.
- Kast is plated maar ziet er redelijk oké uit,
- Romeinse dial Tissot uit '40 zijn redelijk schaars,
- Wijzers lijken origineel,
- Kroon lijkt origineel, in ieder geval periode correct,
Al met al een volledig originele jaren '40 Tissot met romeinse dial in on-verprutste staat (was de hoop ).
Na wat heen en weer gepraat met mijn mede Tissot partner in cime @wbcoupe, besloten om mee te gaan bieden, de slechte adv. tekst en fotoâs maakte dat er âmaarâ 15 biedingen werden gedaan en ik was de hoogste bieder
Uiteindelijk voor een zacht prijsje een leuk horloge binnen kunnen halen.
Hij dateert overigens van c.a. 1942 (78 jaar oud), en volgens mij voldoet deze dial aan de âgiltâ voorwaarden.
Zo hé, die is mooi.
Leuk verwoord
En een mooi horloge, maar dat wist ik al, heb hem al van dichtbij bekeken
hahaha
zie âwat dragen we vandaagâ
Mooie aanwinst. De gecalculeerde risicoâs die goed uitpakken, zijn vaak de leukste
Idd, de prijs ligt dan vaak onder de âgemiddeldeâ marktwaarde en is het nemen van een risico wel waard.
Mooie vondst Jim! Ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet met een nieuw glaasje erop.
Mooi! Ik kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig was bij het uitpakken van het pakketje .
Idd, de prijs was ook dermate laag dat ik de beste man met rust heb gelaten en niet naar betere fotos en info heb gevraagd⊠âgewoonâ in de afwacht modus gaan zitten
Bij aankopen die wat duurder zijn is dat wel anders
Mijn eerste post hier na een tijdje meelezen⊠Eens kijken of ik wat actiever kan worden.
Vandaag voor het eerst een nieuwe binnenkomer om.
Een Seiko Lord Quartz uit '79 in prachtige conditie⊠Bij binnenkomst de bracelet gewisseld voor een aanwezige Hirsch band.
Erg blij mee!
Welkom! Een prima binnenkomer .
Deze Citizen seven star V2 de luxe automatic van Mei 1973. Nee, de wijzers zijn niet gebroken. Dit horloge heeft facet geslepen glasâŠ