Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Zelf dragen was ook niet meteen de bedoeling, dat zou dan hooguit door m’n vrouw gebeuren :sweat_smile:

Hier heb je zo’n bandje, en er staat iets cryptisch bij over hoe je dat moet monteren. Gewoon een keertje proberen denk ik. :sunglasses:

https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p35585h175s1763-Cordette-watch-strap.html

2 likes

Ik heb die instructie gelezen en denk inderdaad dat je het einde bij de sluiting zelf moet dichtknijpen. In mijn geval kwan het horloge met het bandje eraan. Ik denk bovendien dat bij deze peertone de lugjes niet vast zijn, maar open en dicht kunnen buigen, kijk maar:

Ik ga het niet uitproberen tot min bandje vervangen moet worden, want meestal wordt het metaal er niet beter/netter/sterker op :wink:

6 likes

De lugs aan het horloge lijk je inderdaad te kunnen open buigen maar dat zou ik absoluut niet doen, dat lukt misschien een of twee keer en dan is het kapot. Dus sowieso alleen aan de band zelf iets buigen, niet aan het horloge.

Heb hier nog een oud Tissootje liggen waar ik nog een keer zo’n bandje op wil zetten.
(en gelijk schoonmaken, glaasje polijsten, etc… :sunglasses:)

7 likes

Die is ook erg fraai :heart_eyes:

1 like

Handleiding Alfa eens rustig doorlezen met deze Beauty :smirk:

27 likes

Andere auto inmiddels?

1 like

dank je :ok_hand:
de strap niet, die komt van de horlogebanden speciallist :smiley:
vind het mooi staan op dit oudje :wink:

1 like

Vermoed eerder dat er geen standaard voor dit soort bandjes bestond - heb er twee die het dichtbuigen van een klemmetje vertonen zoals bij 'jouw recente optie heeft maar toch ook twee waar het dubbele koordje in een lederen band stukje werd vastgenaaid.

En op alle vier zijn de lugs massief dus openbuigen zoals bij die van Marleen is dan geen optie :face_with_monocle:

5 likes

Dank voor het delen van deze geschiedenis van de “lusbandjes” :+1::clap::sunglasses:
Ik ga gewoon een keer zo’n ding bestellen en het meemaken.

2 likes

Aquastar Atoll

21 likes

Gewisseld naar de NA van vandaag :slight_smile:

17 likes

Ondanks dat ik thuis werk en dus zo kan wisselen naar een ander horloge, nog steeds deze omdat hij zo mooi met het licht speelt. :heart_eyes:

Klikken voor scherpte

29 likes

Is exact dus wat ik zou zeggen…:grinning:

2 likes

:smile: Dan hebben we consensus.

ikke nog steeds het recente verjaardagskado

23 likes

Yep Giulietta :sunglasses:

3 likes

Mijn eerste (nou ja, weet niet of er meer komen) Tank (vandaag binnengekomen):

Ik kende dit merk niet. Hier meer info:

Ik vind hem erg mooi. Heeft vaste pins (geen pushpins) dus enigszins beperkt in bandkeuze. Ik vind deze band iets te rood, wat meer donkerbruin exemplaar onderweg.

Ik denk dat hij uit de jaren 40 komt. Uurwerk foto:

Ben er zelf echt tevreden mee, voor speciale, nette gelegenheden. Maar ook benieuwd naar jullie mening…

28 likes

:ok_hand::ok_hand:

1 like

Zeldzaam mooie staat die Butex ,

Technisch ben ik een 0 dus geen idee maar zal voor die tijd prima zijn - BWC heeft over lange tijd verschillende interessante modellen uitgebracht, met aardige uurwerken zover ik weet :+1:
Veel plezier met je nieuwe tank !

1 like

Van al dat digitale werken wordt zelfs mijn vintage digitaal:

15 likes