Ik heb die instructie gelezen en denk inderdaad dat je het einde bij de sluiting zelf moet dichtknijpen. In mijn geval kwan het horloge met het bandje eraan. Ik denk bovendien dat bij deze peertone de lugjes niet vast zijn, maar open en dicht kunnen buigen, kijk maar:
De lugs aan het horloge lijk je inderdaad te kunnen open buigen maar dat zou ik absoluut niet doen, dat lukt misschien een of twee keer en dan is het kapot. Dus sowieso alleen aan de band zelf iets buigen, niet aan het horloge.
Heb hier nog een oud Tissootje liggen waar ik nog een keer zo’n bandje op wil zetten.
(en gelijk schoonmaken, glaasje polijsten, etc… )
Vermoed eerder dat er geen standaard voor dit soort bandjes bestond - heb er twee die het dichtbuigen van een klemmetje vertonen zoals bij 'jouw recente optie heeft maar toch ook twee waar het dubbele koordje in een lederen band stukje werd vastgenaaid.
Ik vind hem erg mooi. Heeft vaste pins (geen pushpins) dus enigszins beperkt in bandkeuze. Ik vind deze band iets te rood, wat meer donkerbruin exemplaar onderweg.
Ik denk dat hij uit de jaren 40 komt. Uurwerk foto:
Technisch ben ik een 0 dus geen idee maar zal voor die tijd prima zijn - BWC heeft over lange tijd verschillende interessante modellen uitgebracht, met aardige uurwerken zover ik weet
Veel plezier met je nieuwe tank !