Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Gaaf ding Clim enne … lekker gewerkt

2 likes

Een Seiko 5je vandaag.

15 likes

Niet gedragen maar had de Pontiac beetje fris gemaakt en dit vintage Rodania racing bandje erop gezet. Weer voorbeeld wat mij betreft dat toffe vintage horloges niet perse veel goed moeten kosten

27 likes

Vandaag de Eberhard weer terug gekregen. Dit blijft toch een van mijn favorieten :+1:

30 likes

Lorenz Automatic met het robuuste Lemania 5100 uurwerk. Waarschijnlijk binnenkort te koop.

11 likes

Heel mooi!

Vrij afwijkend voor wat je verder hebt geloof ik. Wat is dat gekleurde subdialding?

Het is inderdaad iets anders.

De rechter index laat de maanstand zien met het wijzertje, het schijfje erachter draait ook langzaam rond en laat de getijden zien.

Het uurwerk is een Lemania 5190 en is uitsluitend in dit horloge gebruikt.

2 likes

En de rode pointer is een gmt-functie?

Best een boel complicaties!

1 like

Nee, de grote rode pointer is een chrono wijzer die de verstreken minuten aangeeft. Dit is typisch voor de Lemania 51xx calibers.

2 likes

Gaaf! Zou je de leek ook nog kunnen vertellen waar de andere sundials dan voor zijn? Dan zijn we rond!

Lijkt me dat de linker een stopwatchfunctie is, maar die onderste. Is die voor de minuten? Of heeft die een andere functie? De minutentimer zit immers al in die grote pointer.

Mijn recente aanwinst. Seiko 5 Actus SS

18 likes

gaaf! ken dit type dial niet.

Geef het nog wat wrist-time :grinning: wellicht je er dan anders over denkt.
Ik heb zelf een Datejust 16233 uit 1988, elke keer weer een glimlach wanneer ik er naar kijk

Goh die is mooi, bandje past perfect inderdaad.:+1:

19 likes

De tressa nog een keer. Ze heeft zolang in de projecten bak gelegen.

18 likes

Mooi ! :+1:t2:

1 like

Dank je. Hij heeft zo lang met een kapotte opwindveer in de projectenbak gelegen dat ik dat haast vergeten was.

1 like


a very pretty edox of the 80s!

16 likes

Election automaat met incabloc

21 likes