Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Zo, tijdens #stayhome en #kidsthuis het leuke (samen aan de lego raketten!) en het nuttige (leren) combineren. Vader en zoon dingetje. Top als de buitenwereld niet zulle bizarre situaties zag.
image
Blijf gezond allen

24 likes

Wat een mooie plaat Lex… markers zijn prachtig verdiept. Smullerij :yum::heart_eyes:

35 likes

Dank je @PaulusB. De markers zijn (volgens mij) in de koperen wijzerplaat gefreesd.
Een techniek die je grappig genoeg ook regelmatig bij vintage Russische horloges ziet.
Zie voorbeeld hieronder:


Pobeda jaren '60 met in house 2602 uurwerk. (sorry voor de stofjes, al een oudere foto)

19 likes

Dankjewel! En de foto doet 'm niet eens echt recht; hier is nog een foto-poging waar je ziet dat de kleuren ineens anders lijken… De puntjes voor de oneven uren zijn koperkleurig en de verschillende banden zijn lichter of donkerder afhankelijk van de lichtinval :partly_sunny::bulb: :smile:

Het bandje gaat lukken dankzij de tip van @JimSoul en die service ga ik ook gauw werk van maken!

23 likes

:fire: geweldig!

1 like

26 likes

@Lena76
Wat zijn Roamers toch mooi!
Vandaag heb ik toevallig… (?) deze om.

Een paar jaar geleden gevonden in een curiosawinkeltje in Solothurn (CH). In N.O.S. staat. Echt nooit gedragen. Mogelijk oude fabrieksvoorraad want de toenmalige Roamer fabriek stond in Solothurn.

Verder heb ik ook nog deze Roamer in mijn bezit, maar die draag ik eigenlijk nooit, want nogal klein ( 33mm).

Normaal ben ik ook niet zo van de rekbandjes maar dit mooie rolled gold over staal exemplaar blijft er op zitten omdat ie, vind ik, perfect bij het horloge past. Overigens was het een rommelmarkt vondst. Zo’n goeie dag heb ik niet vaak :joy: Een poetsdoekje was voldoende om hem er zo uit te laten zien en hij loopt (nog steeds) perfect.

21 likes

Monvis voor vandaag

24 likes

Gave vondsten zeg! In een curiosawinkeltje en op een rommelmarkt, ik ben stiekem een beetje jaloers! Niet alleen letterlijk, maar ook omdat ik netjes thuis blijf, maar eigenlijk wel erg zin zou hebben in een goeie ‘meukstruin’ - zoals het rommelmarkt- en kringloopwinkelen door mijn man wordt genoemd :wink:
En terecht dat je dit rekbandje laat zitten, hij heeft grappig ongewoon gevormde schakels en hoort er inderdaad echt bij :ok_hand: Fantastische staat voor een rommelmarktvondst!!!

1 like

:grin::grin:

33 likes

Waar doet die Pontiac me nou toch aan denken? Oh ja… AP, Royal Oak?
Niks mis mee hoor. Ik vind het grappig omdat je hier op HF vaak felle discussie treft over kopieën, en hommages en wat er dan wel en niet kan en inferieure Chinezen en weet ik veel meer. Maar dat deden ze bij Pontiac dus gewoon ook. Prima voor die mensen die zich zo’n peperdure AP niet konden (kunnen) veroorloven en dan lekker tevreden kunnen zijn met een goed merk als Pontiac.
Lijkt ie er op? Ja, hij lijkt er op! Nou, en? Doet ie 't goed? Ja? Fijn, helemaal tevreden.
Ik vind 'm leuk. Geniet er van!

3 likes

Ha! Die kende ik nog niet. Ga ik onthouden.
Zeg schat, ik ga vanmiddag even een meukstruin doen… :joy::joy::joy:

1 like

Ja vindt het ook wel een leuke! Ondanks dat het gewoon een royal oak model is, bulova had ze geloof ik ook en mondia

Komt helaas weinig aan draagtijd toe, draag vooral mijn Omegas en ben hard opzoek naar een polerouter date.

Achja nu je hele dagen thuis zit kan je af en toe even een andere aandoen

Of twee🤪

2 likes

Zowel te gebruiken als zelfstandig naamwoord “ik ga naar de meukstruin” als - gebruikelijker in huize Lena - als werkwoord “ga je mee meukstruinen”. Mijn familie doet ook al mee. Wie weet, als jullie het (en masse??!) adopteren, halen we de Dikke Van Dale nog een keer als woord van het jaar :grin:

2 likes

Ja, die stijlvondst zie ik ook altijd als leuke tegenhanger van de opgelegde markers :+1::+1:
Naast de Pobeda heb ik nog een Enicar dial vlg mij met zulke ingekerfde markeringen :thinking:

19 likes

Via MP een medeliefhebber gevonden. In plaats van kopen stond hij open voor ruilen.
De Pronto thinline geruild voor een in zeer goede conditie kienzle markant.

26 likes

Dit prachtige ondergewaardeerde lid van de Rolex familie, mijn meest recent afgeschafte Air King 5500 met handgemaakte donkergrijze lizard strap

28 likes

33 likes