Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Dank je !
Ik was vooral benieuwd naar de 3.
Die had meer richting 8 gemogen vind ik.
En de 2 lijkt niet slank genoeg.
Het totaal is aardig overtuigend, maar de finesses ontbreken een beetje.

Vind het wel mooi dat Tissot daar zo uitgesproken mee bezig was.
Althans, zo komt mij dat voor.
Zijn er meer merken die vergelijkbaar hun fonts etaleren?

3 likes

Ik had het kunnen weten, maar was 'm nog niet tegen gekomen. Nu heb ik weer wat te lezen! En misschien blazen we m af en toe wat nieuw leven in…

2 likes

Vandaag een Cyma… :wink:

Fijne dag en geniet van het weer!

22 likes

Kan me niet voorstellen dat Tissot de enige is… soms zie je ook bepaalde fonts bij verschillende merken opduiken.

2 likes

Zit net beetje terug te kijken, Eterna kon dr ook wel iets van.

Er zullen idd meer merken moeten zijn.
Sterker, vermoedelijk heeft een groot deel toch wel eens geëxperimenteerd denk ik.

2 likes

Nou met zo’n KonTiki kun je best thuiskomen :yum:

3 likes

net deze terug na een grondige nazicht :ok_hand:

benieuwd naar de volgende dagen of hij voldoet :thinking::smiley:

34 likes

Het Maantje op deze zonnige dag :sun_with_face:.

32 likes

Goede middag :grinning:
Vandaag mijn laatste aanwinst, deze ZentRa Electronic Date:


Leuke dag allemaal :sunglasses:

22 likes

24 likes

Vandaag is het volle maan toch? Of stel je de maanfase, dag en datum niet in? (Waarschijnlijk een nogal lang proces).

1 like

Aquastar Benthos

35 likes

Eerlijk gezegd heb ik de maanfase nog nooit ingesteld. Prachtig om naar te kijken, maar het is me teveel werk inderdaad…

Dit horloge is bovendien toch ook wat kwetsbaar: de marges tussen met name de maandaanduiding (rode wijzer) en de wijzerplaat/urenwijzer zijn dermate klein, dat enige voorzichtigheid geboden is. Daarom houd ik het maar bij het instellen van de tijd.

2 likes

Mijn bumper is bijna net zo mooi als de Betuwe is.

31 likes

28 likes

Vandaag de Citizen 100M parawater duiker uit april 1972. Fijne avond allemaal, morgen wordt het weer nog mooier!

26 likes

En opnieuw :slight_smile:

1 like

Zo, na 7 verschillende whatsapp, teams, meet en skypecalls ben ik wel even klaar met mijn beeldscherm.
Ik voel me ver-call’d en ga even naar mijn pols kijken, dat schept rust:

26 likes

Deze. Net terug van werk. Na de foto de tijd ff goed gezet :smile:

24 likes

Ik had tussen wat horloges een half kompleet horloge gevonden, waarvan de balans nog heel was en dan ga ik toch proberen om zo’n uurwerkje aan de gang te krijgen, en dat bleek in dit geval zeer goed te lukken.
Het horloge loopt voortreffelijk, maar het was nog steeds niet kompleet. Ik mis een achterdeksel. Voor nu heb ik dat opgelost met een oude plexi die precies past en met een klein beetje lijm, dat makkelijk te verwijderen is, op zijn plaats wordt gehouden. Nu heb ik ook nog een zichtbodem :grinning:.
Vandaag mocht het horloge mee en hij heeft zich erg goed gehouden. Sommige collega’s hadden nog nooit een uurwerkje van zo dichtbij werkend gezien en ze keken hun ogen uit. Zeker toen ik vertelde dat ik het helemaal gedemonteerd had en weer opnieuw opgebouwd en toen ik vertelde dat veruit de grootste schroefdraad (die van de opwindstift) ook maar 0,9 mm is, was het voor sommigen niet te bevatten dat je dat ook nog in elkaar geschroefd krijgt.

Ik heb eigenlijk zelf verder nog nooit van het merk Creation gehoord

De plexi zichtbodem.

27 likes