Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Thanks! Weet jij wat meer over dit merk, of misschien over dit type duikhorloge?

Mooie Yachtinggraf btw. :heart_eyes:

Vandaag de laatste te vinden LESTA in zijn oorspronkelijke staat :relieved:

AS984 1940s

18 likes

Prachtig uurwerk mooi horloge, maar doe even wat nieuwe lume in de wijzers.

Moet ik nog eens leren :smile:
Er lijkt gelukkig geen radium (meer) in te zitten, gloeien op onder invloed van licht.

deel 1

deel 2

Succes :slight_smile:

5 likes

Zo te zien op de wijzerplaat nog wel, dus kijk wel uit als je het horloge opent, er kan daar best het nodige rondzwerven. :grimacing:

2 likes

29 likes

Meedogenloos licht is voor een oude Amphibian geen enkel probleem :yum:

12 likes

Linnen in het winterzonnetje.

20 likes

NA !
Mn poor man’s GS is binnen, de 6102-8000 Skyliner Calendar - december 1970.
Mooier dan de GS met deze kast, maar dat is een mening :slightly_smiling_face:

21 likes

Wat een pracht! :heart_eyes: Ik weet… jij doet niets weg… maar mocht hij ooit weg mogen, dan kan hij bij mij een liefdevol tehuis verwachten. :hugs::wink:

1 like

Haha. Ik hou het in gedachten… maar de kans is inderdaad klein hoor :wink:

1 like

Ik weet het. :blush::+1:

Vandaag niet aan de pols helaas, maar staan nu te pronken tegenover mij op tafel. Ook genieten natuurlijk. :blush: Al enige weken geleden overgenomen van horlogevriend en mede Oris lover Roy @royke74 Door verbouwing en ziekte helaas nog geen tijd gehad om ze aan een passend bandje te zetten (bandjes zijn te kort) en ook niet om ze hier te showen aan jullie… :pensive:

Bij deze dan, met trots en liefde, mijn vintage NA’s van mijn favoriete merk Oris. :blush: De ene met ā€˜fancy lugs’ uit de jaren '40 en de andere uit begin jaren '50; allebei met 7 steens pen anker uurwerkjes, 10 micron verguld en allebei in absolute NOS staat. Pareltjes voor mijn collectie, waar ik heel erg blij mee ben! Met dank aan forumvriend Roy! :ok_hand::wink:

Fijne dag nog gewenst!:+1::clinking_glasses:

34 likes

Gisteren mooie foto’s voorbij zien komen van @HanDavinci @Climholland en @septentrio dus vandaag ook weer eens om de pols!

28 likes

Nieuwe aanwinst, Certina DS uit de jaren 60

16 likes

Horloge interpretatie van het gezegde : Zien eten, doet eten?
:joy::joy::joy:

1 like

Stoelbekleding aan het repareren voor m’n oude Fiatje. Beetje vintage naaiwerk dus; hoort natuurlijk een vintage beater bij. :sunglasses:

22 likes

Nee, hier kan ik helaas niets zinnigs over zeggen behalve dat ik hem leuk en apart vind zo met die twee bezels :+1:

1 like

Ga je nog wel een ā€œnaā€ foto plaatsen van de 127 op termijn (met een horloge erbij natuurlijk)?

1 like