Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Ja nja niet echt. Dacht even leuk voor een keertje

Mij maakt het niet zo uit hoor. Ik vind die look in elk geval erg tof. Wat mij betreft is je mod wel geslaagd. De 1655 is een toffe referentieā€¦ en ik vind moderne horloges met die stalen bezel ook cool.

Had laatst gekeken naar deze ā€˜hommageā€™:

4 likes

Bandje lekker behandeld :ok_hand:

26 likes


16 likes

Die omegaā€¦ :drooling_face:

1 like

Middagwissel naar jaren zeventig Marti.

16 likes

De DĆ©esse :shark:

21 likes

Wow, erg mooi.

Even een tip, haal je naam uit je profiel en misschien zelfs even aan een mod vragen om je forumnaam te veranderen als je dit soort horloges gaat posten.

Die wijzerplaat en die diepte :yum:

23 likes

Jah maar ik vind de verhouding van die 10x niksā€¦ klopt ook niet echt na mijn mening. Plus volgens mij is die 42mm? Die van mij is gelukkig 38mm. En over een paar dagen komt er een zwarte nato strap aan :smiley: ! Mn eerste nato ervaring haha.

Maar thanks btw :slight_smile:

20 likes

Net opgeknapt Viergines met AS1130 uurwerk


Fantastische patina!

24 likes

Even mijn NA met jullie delen, maar helaas nog niet aan de polsā€¦ :grimacing: Dit omdat het bandje jammer genoeg voor mij te kort is. Dat is best triest, want het is een prachtig bandje en geheel authentiek. :pensive:

Wittnauer dus, uit eind jaren '50 met originele doos, papieren en ā€˜price tagā€™ erbij. 17 Steens ā€˜in-houseā€™ handwinder en zeer plat. Kostte destijds het toch best hoge bedrag van $ 49,75; een goed horloge kunnen we stellen. :wink:

Wittnauer werd in 1950 aangekocht door Longines; dit is een exemplaar uit de Longines periode. In 1995 werd Longines ingelijfd in de Swatch Group, maar Wittnauer niet. Bulova nam in 2001 Wittnauer over en is inmiddels zelf onderdeel van Citizenā€¦ Wat een verhaalā€¦:joy:

Praatjes vullen geen gaatjesā€¦ plaatjes wĆ©l! :wink:

Volgende keer hopelijk wƩl aan de pols! Fijn weekend gewenst!:+1::wink:

36 likes

FĆ©licitations :ok_hand: een mooie :heart_eyes:

1 like

Dank je wel Pierre! :blush:

Ah top, helemaal klaar voor de volgende long hot summer :sunglasses:
Klein beetje meer tan lijkt het?

Fantastische NA, en inderdaad een band die je er op zou willen houden. Misschien vind je er nog een sloper van ergens of heeft iemand op het forum toevallig iets liggen?

1 like

Dankjewel! :blush: Het is inderdaad een heel leuk ding. Dat bandje is mooi, maar erg kort en niet verstelbaar. Ik ga op mijn gemak eens kijken of er iets soortgelijks is dat langer is en wƩl past.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Tissot flashback vandaagā€¦ even genieten van het topic Ā“Tissot OnlyĀ“, en geĆÆnspireerd door een ander Tissot oudje dat sinds een maandje hier een beetje aan het bijkomen is van een jarenlange verwaarlozing :sweat_smile:

18 likes

Terug op leer!

24 likes