Welke vintage draag je vandaag? Deel V

OK. Ik had geen idee…

Ik weet niet of @Scudo meer info heeft, ik meen dat het een budget merk was

Was weer eens een prima dag om even lekker z´´knat te regenen op de fiets. Gelukkig kan deze dikke Constellation nog wel wat hebben :sneezing_face:

17 likes

Avondwissel
14 is trouwens bijna 4…

19 likes

Proberen ze dan een beetje mee te liften, door zo’n naam te kiezen?

Aseikon is een merk van Ruhla uit de voormalige DDR.
Heeft uiteraard niets met Seiko te maken.
Er worden overigens wel ooit door fraudeurs op eBay/marktplaats etc. van deze horloges aangeboden waarvan op de wijzerplaat de eerste en de laatste letter van het merk zijn weggepoetst, in de hoop dat ze dan meer op brengen en door onwetenden gekocht en aangezien worden voor een Seiko

5 likes

Dank je wel Luc, maar dat geldt voor alles dat ik voorbij zie komen in de vintage draad. Wat een mooie en unieke stukken hebben we met elkaar verzameld :smile:. Elke dag een feestje om er weer doorheen te scrollen.

4 likes

Mooie facet in de kast :grin::+1:t3:.

Ja, ik heb ooit inderdaad een “seiko” bij een kringloop zien liggen, was ook een aseikon uit de DDR. Voor teveel geld (omdat men dacht een zeldzame Seiko te hebben), niet werkend en een uiterlijk alsof “de muur” er letterlijk bovenop gedonderd was.
Ik heb hem maar laten liggen.

4 likes

GP

17 likes

28 likes

Dat zou me niets verbazen of wellicht toch de illusie van een vleugje “vrijheid uit het westen” aangezien ze (wist ik ook niet) uit het voormalig DDR kwamen

deze eind van de middag maar even omgedaan:

30 likes

Verschillende zelfs? :hushed::hushed:

1 like

Huh…? en niks van bewaard?

1 like

20 likes

Ik dacht dat Seikos destijds nog vrij duur waren, zeker dit soort 7016 modellen. Jammer dat je ze niet meer hebt. :sweat_smile:

Dat hoeft ook niet, gewoon intresse. Zo’n 7016 is een heel ander uurwerk met flyback functie en een urenteller. Zijn veel zeldzamer dan een 6139. :sunglasses:

:joy:

waar waren die rolexen dan :sunglasses::sunglasses:

Ha Domega, ik had hierop spontaan gereageerd, maar heb bij nader inzien mijn antwoorden verwijderd. Te persoonlijk en niet echt relevant in deze rubriek. :wink:

1 like

Nog een keer