OK. Ik had geen idee…
Was weer eens een prima dag om even lekker z´´knat te regenen op de fiets. Gelukkig kan deze dikke Constellation nog wel wat hebben
Proberen ze dan een beetje mee te liften, door zo’n naam te kiezen?
Aseikon is een merk van Ruhla uit de voormalige DDR.
Heeft uiteraard niets met Seiko te maken.
Er worden overigens wel ooit door fraudeurs op eBay/marktplaats etc. van deze horloges aangeboden waarvan op de wijzerplaat de eerste en de laatste letter van het merk zijn weggepoetst, in de hoop dat ze dan meer op brengen en door onwetenden gekocht en aangezien worden voor een Seiko
Dank je wel Luc, maar dat geldt voor alles dat ik voorbij zie komen in de vintage draad. Wat een mooie en unieke stukken hebben we met elkaar verzameld . Elke dag een feestje om er weer doorheen te scrollen.
Mooie facet in de kast .
Ja, ik heb ooit inderdaad een “seiko” bij een kringloop zien liggen, was ook een aseikon uit de DDR. Voor teveel geld (omdat men dacht een zeldzame Seiko te hebben), niet werkend en een uiterlijk alsof “de muur” er letterlijk bovenop gedonderd was.
Ik heb hem maar laten liggen.
Dat zou me niets verbazen of wellicht toch de illusie van een vleugje “vrijheid uit het westen” aangezien ze (wist ik ook niet) uit het voormalig DDR kwamen
Verschillende zelfs?
Huh…? en niks van bewaard?
Ik dacht dat Seikos destijds nog vrij duur waren, zeker dit soort 7016 modellen. Jammer dat je ze niet meer hebt.
Dat hoeft ook niet, gewoon intresse. Zo’n 7016 is een heel ander uurwerk met flyback functie en een urenteller. Zijn veel zeldzamer dan een 6139.
waar waren die rolexen dan
Ha Domega, ik had hierop spontaan gereageerd, maar heb bij nader inzien mijn antwoorden verwijderd. Te persoonlijk en niet echt relevant in deze rubriek.
Nog een keer