Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Seiko time …

20 likes

Vandaag mag deze schoonheid mee op pad :star_struck:

26 likes

hoe deden ze dat vroeger toch? :heart_eyes:

28 likes

Deep Blue :shark:

24 likes

28 likes

Wilde nog wel een duiker om beetje mee te prutsen. Zonder goed te kijken deze op eBay gekocht. Prijs voor het horloge viel nog wel mee maar verzendkosten waren torenhoog en ook nog eens importkosten. Auw. Daar had ik was leukers voor kunnen kopen. Volgens @Lexaf en @wbcoupe niet perse een kwalitatief hoogstaand horloge en op de foto’s was het helemaal een drama.

Met angst en beven het pakketje open gemaakt en het viel nog wel mee! Glaasje gepolijst en helaas zit er echt een barst in het glas, geen kras. Uurwerk eruit gehaald en alles schoongemaakt. Daar knapte hij wel van op.

Er zit een oud penanker uurwerk in. Deze: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Baumgartner_158_31_7_CLDD

Loopt keurig op tijd overigens, dat geluk heb ik nog wel.

Nou ja, rubber band er nog op en dan draag ik hem een tijdje.

20 likes

Vintage dragen op een normale dag geeft op de één of andere manier het gevoel dat je iets optimaal benut. Tegelijkertijd voelt het delicaat, terwijl de waarde van je polssieraad best meevalt.

22 likes

Herfstkleuren


AS 1250 (bumper)

27 likes


Mijn Emkoza, ben verliefd op de wijzers

17 likes

Vandaag een Audemars Piguet Royal Oak uit de vorige eeuw, met een tropical dial.

20 likes

Mooi he, die afwegingen. Haha.

Dus toch een tweede doos aan het vullen :sweat_smile: :yum:

1 like

Oh jee - hij smoelt aantrekkelijk en loopt keurig op tijd. Jammer toch dat je hem ‘eigenlijk’ niet zou mogen kopen :relieved:
Bewonder zelf net hier een Timex duikertje dat in 48 uur nog geen minuut verliest…en zie ook eens de vele penankertjes die Scudo prima op tijd laat lopen…
Plezier er mee in elk geval :+1:

1 like

Nee hoor, dit past allemaal nog! In de doos momenteel:

  1. Lancia chrono
  2. Hosam (gaat het nest verlaten)
  3. Bulova Super Seville
  4. Tissot PR515
  5. Nicolet Watch
  6. Story automatic

Dan heb ik inderdaad nog de Omega de Ville maar die zit in een ander mooi doosje. :innocent: Dat telt dan even niet!

@domega Ja, ik vind het ook een tof horloge. Maar het probleem is: op het moment dat hij niet meer gaat lopen dan is er niemand die hem wil/kan fixen. En qua waarde ben je al snel uitgedaan, er zijn veel vergelijkbare duikertjes te vinden voor minder geld uiteindelijk. Dus ik vond de tips ook gerechtvaardigd hoor. En ach, ik ben toch al weer aan het loeren naar een update voor de duiker, kan ook geen kwaad.

Voor nu ga ik er lol van hebben!

3 likes

Deze - voor mij redelijk verse - nog maar eens. Bijzonder cadeautje dit jaar :hugs:


Wijzertje moet nog steeds gejusteerd, maar ondertussen kan ik er wel van blijven genieten.

19 likes

19 likes

Ach zo zie je dat :thinking: Ikzelf heb ook één doosje met favoriete horloges …de andere zeventien tellen dus niet mee :confounded:
die story automatic :clap: :clap:

1 like

Ik vind het wel erg leuk hoor… ziet er toch redelijk uit. Heeft al een heel leven gehad maar prima… kun je een foto maken van de achterkant… mag ik vragen wat je betaalt aan invoerkosten op zoiets? En hoe berekenen “ze” dit? Misschien loopt hij niet eens… dus wat houden ze als waarde aan? Bedankt alvast

Prachtig !! Uit welk jaar is deze en wat is de diameter ?

1 like

Ha, leuke reactie! De achterkant vertelt de rest van zijn leven…

De invoerkosten waren 22 euro. De verzendkosten waren 23 euro. Het horloge zelf was 40 euro. Daarvoor kun je ook een duiker kopen met een ETA of een ander uurwerk.

Dit uurwerk tikt ook echt keihard. Lijkt wel een Friesche staartklok.

5 likes

Nee, ik doe het wel eerlijker!

De horloge doos heeft plek voor zes. Dan heb ik nog 1 doosje die ik speciaal heb gekocht voor de Omega. Daar heb ik al wel eens een foto van gepost.

Er slingeren verder geen horloges in het huis.

1 like