Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Thanks :+1:

Een must have. Ik heb er al veel opmerkingen over gehad, ligt bij ons op de salontafel :smiley:

Vandaag mijn Donax Diver

19 likes

Lordmatic.

15 likes

Ben ik het niet mee eens Bert. Je kan zeer goed zien dat het in praktisch NOS staat is.
De geribbelde markers zijn een mooi detail.
Goeie score hoor :yum::ok_hand:t3:

1 like

Inderdaad. Die mag je ook hier plaatsen:

2 likes

Ja het is een leuke niche, die plastic fantastic. En bijna niemand doet eraan, of draagt ze. Voor zover ik weet dan. Binnenkort zal ik mijn bijna antieke collectie eens opnieuw op de foto zetten en posten. Hij is de laatste jaren behoorlijk uitgebreid.

2 likes

Goede middag :smiley:


Fijne dag allemaal :sunglasses:

20 likes

20 likes

Vandaag mijn heerlijke Glycine Altus Compressor!
Lijkt heden ten dage een dress watch maar is toch echt een volbloed duiker met een EPSA compressor kast en de kenmerkende geruite kroon!
Prachtige sunburst wijzerplaat en vanille-bruine lume, gemaakt in september 1964 en verkocht in oktober 1964 in de USA!

Op een olifantlederen bandje, keurig gecertificeerd.

30 likes

Geen straf om de Zenith nog een dag te dragen

31 likes

Tidemaster

26 likes

Vandaag de Kirovskie krab uit de jaren 50, en met een vrolijk kleurtje.
Gisterenavond heb ik dit horloge geserviced en nu loopt ie weer prachtig.

25 likes

Houden we je aan - lijkt me een hele leuke serie voor I dare you :yum:

2 likes

Dat wilde ik ook zeggen :+1:t3:

1 like

Vind ik echt een old school Seiko, lekker zonder veel poespas. Jaloers op de combi met de originele stalen band :hugs:

Dat vind ik nou ook. Maar er zit wel wat poespas op, het is alleen niet zo zichtbaar. De interne bezel is verdraaibaar door de kroon te draaien. Ik snap niet, waarom ze dat bij de huidige modelen met interne bezel niet zo opgelost hebben. Is een zeer elegante en goede oplossing om een evt. tijdsverschil (GMT) mee aan te duiden. Ik heb even een foto gemaakt, waarbij ik de bezel wat verdraaid heb.

13 likes

Ben er mee bekend hoor, dat draaisysteem. Werd ook toegepast op sommige seventies Seiko chronografen. Alleen als het overbrenginkje stuk is heb je wel een probleem… :grimacing:

Volbloed duiker zou ik niet zeggen, maar zeker wel een top waterdichte sportieve dresser! Deze zijn zó veel bang for buck.

2 likes

Erg mooi, heb hem zelf ook :sweat_smile:. Een van mijn favorieten!

2 likes