Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Eentje met wat sentimentele waarde.

Door mijn nakende echtscheiding ben ik momenteel op familie aangewezen om onderdak te hebben. Zo heb ik even bij mijn grootmoeder verbleven, en tijdens een van mijn horlogeklusjes keek ze vol ontzag en bewondering toe hoe ik mijn secondewijzer weer op mijn Longines Ultra Chron monteerde. En opeens stond ze recht, dook ze de kast in, en zei ze, ik heb hier van opa nog een oudje liggen, met ook zo’n blauwe wijzerplaat. Met mijn opa zaliger zijn kermis quartzhorloges die ik me altijd herinnerde, had ik niet veel verwacht. Maar toch tovert oma daar opeens een sunburst blauwe Ancre handopwinder tevoorschijn. Chromen kastje, echter quasi zonder sleet, maar de plexi helemaal gaar. Dat in combinatie met een spuuglelijk, vergaan lederen bandje.

Maar oma’s woorden waren: als je hem terug in orde krijgt ( ze dacht dat er ook een nieuwe batterij in moest ), dan hou je hem maar. Als aandenken aan onze opa. Die man was toch wel mijn held, en zo geschiedde. Na een halfuurtje klooien met de band en verroeste pushpins, en een goed polywatch beurtje, is dit het resultaat.

Verre van haute horlogerie, maar eindelijk een tastbaar en draagbaar aandenken aan mijn held.

40 likes

Deze Vintage draag Ik vandaag :smirk:


Chromen kast met zijn fraaie lugs dans son jus d’origine :face_with_monocle:

25 likes

Citizen of Seiko om de week in te schieten?
De Seiko maar eens :sunglasses:

20 likes

Nou ja, vintage dit is bijna als exacte kopie van het origineel uit 1970 opnieuw uitgebracht. :blush:

17 likes

Blauwe maandag

27 likes

Ik vind hem erg gaaf, en emotioneel onbetaalbaar.

1 like

Hier vandaag deze neo-vintage :+1:

20 likes

Fantastisch horloge :palms_up_together:

28 likes

Vind zo’n metalen band op deze veel mooier staan dan op een dog leg; die is daar naar mijn smaak veel te dressy en te iel voor. :thinking:

1 like

Volledig eens, hier past de BoR perfect op, op een doglegger vind ik leer altijd mooier.

1 like

en nog altijd patent pending?

Ginsbo greenwich

17 likes

Net als het origineel ! :wink:

1 like

Het heerlijke LIPje (en een warm vest, dat draag ik vandaag ook want het is niet erg warm op mijn thuiswerkplekje :cold_face: :wink:)

23 likes

Koperen Medana :cool:



MST 374

23 likes

Vostok Amphibia 470 “BANANA” eighties goodness!

image

21 likes

Dat zijn de allerbeste horloges ook te hebben! :ok_hand:

17 likes

Wissel naar prachtige Mauthe van 1e helft jaren 60.

23 likes

Eenvoud op zijn best :ok_hand:

2 likes

Dit obscure oude rusje vandaag. Toch raar dat ze in de jaren 60 in communistisch Rusland zoiets moois en frivool hebben ontworpen!

30 likes