Inderdaad diversiteit genoeg in dit gedeelte van het forum.
Hier vandaag een niet alledaagse Ruhla. Deze begint al een beetje op een fatsoenlijk horloge te lijken
Van mij ook, vooral door de platen en kasten. Volgens mij was de Seiko Skyliner een beetje de poormans KS.
Plus minus
Bijzonder mooi exemplaar !!
Wat een prachtig horloge!
Ook een heel mooi horloge!
Slechte avondfoto’s, maar wat een heerlijk horloge, gisteren binnen, gekocht van @Gary1988 in een mooie ruildeal met mijn Rotary Aquaplunge.
Een Eterna-Matic 1000 uit 1964, loopt perfect, datumsnelverzet werkt, verticaal geborstelde wijzerplaat en wijzers in topstaat, ongepolijste kast met mooie scherpe hoeken.
En dan als extra’s de originele kroon met de vijf Eterna puntjes en het glaasje ook helemaal origineel met vijf puntjes erin, heel klein precies in het midden boven het asje!
Nu even op een hagedisbandje, maar dat maakt hem wat formeel!
Kan niet wachten op een wat meer flitsend bandje van @slls
Voor vandaag een GMT Master II (ref. 16710) uit 2006. De zogenaamde ‘Pepsi’. Misschien voor de vintage sectie een grensgevalletje…
Een bijzonder horloge voor mij, omdat ik het gekocht heb ter gelegenheid van de geboorte van mijn zoon. U voelt de uiteindelijke bestemming al aankomen.
Bijna 50 jaar voor ik het horloge kocht, introduceerde Rolex de GMT die gericht was op een kopersgroep die regelmatig in twee tijdzones zou reizen.
Met de rode ‘GMT’ -wijzer die kon men op de draaibare lunette aflezen hoe laat het in de andere tijdzone was. Door de combinatie van twee kleuren op de lunette was voor die tijd kleurrijk en onderscheidend.
De eerste productie lijn (ref. 6542), had een lunette van het nieuwe wondermateriaal: bakeliet. Helaas had bakeliet de neiging om te barsten en werd daarom later vervangen door een aluminium inzetstuk, inmiddels wordt er door Rolex gewerkt met een keramische lunette.
Pan Am bestelde GMT’s voor haar piloten.
Erg mooi. Lijkt wel nieuw