Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Heb je mijn ‘edit’ gelezen?
Sticker Frank, op de achterkant!

1 like

Hahaha sticker geplaatst Frank :wink:
:joy::joy::joy:

1 like

Fontje weer :kissing_heart:

1 like

Mooi horloge hoor.
Dat hoekige font is natuurlijk helemaal top.
Heb je het penanker uurwerk ook uit elkaar gehad ?

1 like

De NA, met dank aan @koekoek. Deze complementeert het drietal Japanse World Timers. Van elk van de drie grootste merken heb ik er nu eentje.

30 likes

Sterruk :+1:

1 like

Goede stoel! Vitra of Miller? Rlx ook top

Deels losgehaald . Er zat een schilfertje van iets bij de balans, daarom stond het blijkbaar vaak stil. Dat linkerstuk heb ik deels uit elkaar gehad om de vervuiling te verwijderen. Ik heb nog niet al mijn gereedschap binnen van ome Ali. Dan kan het fatsoenlijk even uit elkaar. Ben wel benieuwd hoe de veer loskomt in het rechterdeel. Die zit niet in een dichte ton. Boobietrap Peter?

De dail pronkt met 17 steens kaliber… haha wat een goeie marketing in die tijd.
Tin can kaliber :yum::wink::+1:t3:

Mooi. En je hebt de Londen is niet gelijk aan GMT variant. Een leuke topic starter :+1:.

1 like

Wat bedoel je daarmee?

Mooie kleurstelling deze world timer
:heart_eyes::yum::+1:t3:

Normaal gesproken is London zelfde tijd als gmt. Zie de interne bezel. In jouw uitvoering staan ze naast elkaar, dus tijdsverschil. De reden hiervoor lees je via de volgende link

https://www.arteepee.nl/seiko/seiko-world-time

2 likes

17 jewels kan wel kloppen, maar er zitten er minstens 4 in die geen dienst doen zo te zien.
Weet je al hoe de opwindstift er uit moet ? :wink:

1 like

Ah ja! De “error” bezel, daar had ik inderdaad over gelezen. De fout die eigenlijk geen fout is maar een reflectie van dat moment in de tijd.

Het “klopt” als een bus want dit horloge is van maart 1970

2 likes

Nu heb je een mooi vintage horloge met een bijzonder verhaal. Leuk toch :+1:?

2 likes

Absoluut, ik had er destijds kennis van genomen maar dat is ergens onder in mijn brein belandt…

En, hij is uit mijn geboortejaar. Ook een leuke plus!

2 likes

Heel gaaf! :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Ja dat was de eerste horde. Heel vernuftig met dat lepeltje op dat palletje. Terugplaatsen vroeg ook even wat onderzoek naar de werking en de juiste positie. Supersimpel techniekje maar heel doeltreffend.

1 like

Gaaf ding! Dit vind ik persoonlijk één van de mooiste Rolexen die ooit gemaakt zijn.:slight_smile:

Prachtige El Primero :ok_hand: :ok_hand: