Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Ik heb het idee dat dit horloge je erg aanspreekt óf helemaal niet. Wat vinden jullie?

• ja, leuk hoor
  • Naah, mij te plastic

0 stemmers

9 likes

Goede middag :grinning:

Fijne dag allemaal :sunglasses:

23 likes

Met als kanttekening dat ik 'm mezelf niet zie dragen maar als ontwerp kan ik het horloge prima waarderen :ok_hand:

2 likes

Ah, ik zie een volgende enquete aankomen. Als beroepsanalist ben ik nou eenmaal dol op dit soort onderzoekjes… :roll_eyes:

3 likes

Analyseer maar raak :wink:

Overigens geldt mijn opmerking voor heel veel meer horloges. Ik waardeer ze maar ze staan om uiteenlopende redenen niet op mijn wensenlijstje.

4 likes

Maar (überhaupt) niet dragen of niet op een wensenlijstje is natuurlijk wel weer een verschil… :wink:

2 likes

Zeker. Maar mijn boodschap blijft hetzelfde, geldt eigenlijk voor heel veel dingen. Een strak moderne woninginrichting kan ik zeker waarderen maar ik kies er zelf niet voor. Om nog maar eens wat te noemen.

2 likes

Ok, de laatste ‘nieuwe’ eindelijk op een bandje gezet, mede vertraagd vanwege verschillende lugbreedte en kroon positie. Nu alleen nog de wijzertjes laten corrigeren :hugs:

Met dank aan @koekoek

24 likes

De kroon zit onderop? Dat heb ik nog nooit eerder gezien

2 likes

Designwatch van deze week :yum:

2 likes

Inderdaad, en die verschillende lugbreedte?
20 vs 18 of zoiets?
:thinking:
Vertel, vertel, laat zien :nerd_face:

Een bijzonder horloge, dat is zeker :ok_hand:

3 likes

Klopt - breder bij de kroon, vergelijkbaar met Seiko bullhead die ook a-symmetrische aanzet heeft.
Gekregen van mr Seiko, heb het merk al vaker genoemd gezien op HF. Buiten de wijzerplaat tekst geen info, blanco klemdekseltje in chrome case. Oost-Duits of Oost Europees van oorsprong denk ik, misschien kan @Scudo er meer over vertellen.
Mijn andere Asy - de LCD Indus - eens opgegraven voor een duo-portretje

13 likes

Eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd van dit bandje. Het horloge is zo apart en ik vraag me dan ook af of het niet de moeite is om een Ko of andere bandenmaker hier een stukje maatwerk voor te laten leveren?

2 likes

Haha, ik ook niet, maar rubber snijdt zo lekker weg - en de kleurtjes van dit (Immersion duiker) bandje trokken me over de streep :stuck_out_tongue_winking_eye:
Leer of staal komt later wel, eerst zien dat de wijzers hun plaats leren kennen :innocent: en ik zou het liefst toch iets origineel er op zien…

2 likes

Wat dacht je dan van deze, vooral foto 2 en 3😜

2 likes

Ik denk EMKOZA te lezen. En dat zou betekenen M.Koster & Zonen Amsterdam.

3 likes

Ondanks dat de datum niet goed staat was deze zijn tijd ver vooruit. Het feit dat het in 2020 een classic zou worden printte ze alvast maar op de dail…:grin:

2 likes

Dank :+1:

1 like

Pro!!!
:+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

1 like

Een andere Ruhla voor vanavond.
Volgens mij één van de laatste, in ieder geval met een wat moderner logo

20 likes