Ff zeuren Geckota is een merk, geen stijl
Met gaatjes is het een bandje in de racing stijl. Gezien de manier van stikken zou ik ze beiden ook nog onder de vintage stijl scharen.
Qua looks zien ze er goed uit
Ff zeuren Geckota is een merk, geen stijl
Met gaatjes is het een bandje in de racing stijl. Gezien de manier van stikken zou ik ze beiden ook nog onder de vintage stijl scharen.
Qua looks zien ze er goed uit
Vandaag de blauwe uit het blauwe om. Dat hij weg mag betekent niet dat hij geen liefde meer mag krijgen.
Recent binnen gekregen. Deed het niet meer, maar even open gemaakt en spontaan begon hij te lopen. Hij houdt de tijd goed op dit moment, dus binnenkort gaat deze wel een servicebeurt krijgen, maar nu eerst even ervan genieten.
Heeft ie iets te doen met Moser & Cie?
Ja. Niet met het huidige bedrijf, maar wel met het originele bedrijf.
Henry Moser richtte in St. Petersburg Rusland het originele H. Moser & Cie op. Later kwam daar een vestiging in Moskou ben en een maatschappij in Le Locle, Zwitserland. Veel zakhorloges en later polshorloges van deze bedrijven hebben Hy. Moser & Cie op de wijzerplaat.
Na de Russische Revolutie van 1918 is de gehele Russische tak opgenomen in de horloge producenten aldaar. Daarna is de Zwitserse tak verder gegaan, tot deze rond 1978 is overgenomen door de Dixi Group en in Zenith is opgenomen. Hoe het hier verder mee is gegaan is mij onbekend. Wel is het huidige Moser een herstart in 2002 vanuit het nageslacht van Henry Moser.
Als locatie neem ik aan? Henry Moser klinkt niet echt Russisch
Weer wat geleerd, ik kende H. Moser & Cie alleen van naam
Als locatie. Hij was Zwitsers, maar kreeg geen voet aan de grond in Zwitserland. Niet als klokkenmaker van de kerkklok van de stad, wat toen een prestige-werk was. Het was dus een zaak van eer, want zijn vader en grootvader waren wel stadsklokkenmaker geweest, maar hem vonden ze te jong. Daarom vertrok hij uit Zwitserland.
Altijd mooi om te zien hoe mensen zich op een nette wijze zo revancheren
Ja zeker. Hij heeft later alsnog erg veel betekend voor de regio. Zo was hij ook ingenieur, maar heeft ook andere merken geholpen. IWC heeft volgens mij ook een deel van hun bestaansrecht aan hem te denken.
Interessant! In elk geval heb ik in korte tijd flink wat opgestoken
Ik blijf in de vintage Sovjet Space Watches
Vostok Sputnik, het sputnikje draait op een schijfje als secondewijzer en laat de seconden zien!
Fifties goodness!
Spontaan horloge van de week voor mij:+1: klasse die Lanco!
Net gekocht?!
Heb een week terug via een veiling een lot horloges gekocht… daar zat deze bij! Super mooi!
Ik heb deze maand wel een reden om deze Lord Marvel te dragen. Is nu precies 50 jaar oud (gebouwd oktober 1970), and still going strong!
Gefeliciteerd - Stond/staat vlg mij ook op HF te koop 7a38 toch?