Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Hoe leuk is dat. Dat dit niet vaker wordt toegepast. Slim bedacht.Buiten dat, een heel gaaf horloge.

1 like

Hij is enige tijd geleden al op fratello behandeld. Een prachtig horloge, stond daarvoor al op mijn verlanglijst, maar toen helemaal. Helaas zijn ze erg duur geworden, dus heb ik er nog steeds geen. :frowning:

2 likes

27 likes

Hahhaha geniaal :ok_hand:

Moest ik even googlen
Dit vind ik ook altijd zeer cool eruit zien, eerste resultaat is ook jouw topic :grin: :+1:

2 likes

In de avond even gewisseld naar een ultrasonic.

27 likes

Cool!

Spuuglelijke wijzerplaat, maar COOL!

Lekkere eighties WO II herdenkings Vostok Amphibia met geweldige lume en een geweldig uurwerk!
De zeldzame Vostok 2434 met hacking functie!

17 likes

15 likes

Vintage volgoud…ik vind het wel wat hebben hoor!
Mooi ! :ok_hand:

2 likes

Vandaag draag ik met veel plezier mijn aller oudste horloge: ca. 80 jaar oud.

Deze ZAIS Watch Chronograph is voor een horloge uit de eind 30 / begin 40-er jaren met een diameter van 38 mm, voor die tijd een enorm groot horloge.

Tussen de twee wereldoorlogen heeft Zais tijdwaarnemingsgereedschap geleverd aan het leger, veel Zais Watch Chrono’s werden gebruikt door de Duitse Luftwaffe.

De buitenste baan van de wijzerplaat betreft een ‘Telemetre’, deze meet de afstand tussen de gebruiker van het horloge en de geziene en gehoorde gebeurtenis. Het werd op grote schaal gebruikt om te berekenen waar artillerie werd afgevuurd.

De tachymeterschaal is de spiraalvormige schaal in het midden van de wijzerplaat. Hiermee kan de snelheid als volgt worden berekent: Markeer een punt en druk op de startknop. Druk op de stopknop nadat het object een kilometer (of mijl) is verplaatst. Het getal dat wordt aangegeven door de wijzer, geeft de gemiddelde snelheid van het object aan.

32 likes

Klopt:

‘Oud goud is niet fout’

1 like

Heel leuk Swiss dressertje van tegen 1970. Heel dun en met AS1525 motor inside.

19 likes

Leuk ding; wat voor uurwerk zit erin?

2 likes

Vintage Kelton 60 m. Diver :smirk:

25 likes

Ik dacht een Landeron uurwerk.

Maar gelukkig hebben we de foto’s nog (van o.a. de service).

Schept dat enige duidelijkheid?

15 likes

Old watch from my dad :grin:

26 likes

Mooi is die hé ik heb zijn broertje.

25 likes

Goedemorgen vintage vrienden

16 likes

't hele weekend deze Omega bumper Crosshair uit midden jaren 50.

23 likes

Ziet er niet gek uit die gouden spanring in het glas, maar ik waag te betwijfelen dat dat origineel is :grin:

1 like