Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Sommige vaste leden hier vinden dit soort trench horloges rammelbakken die de prullenbak in moeten. :confused:

Tsja, sommige leden hier… :joy:
Zijn er genoeg die het resoluut over ‘vintage meuk’ hebben en 2 weken later zelf een rammelbak DJ aanschaffen of mij een bericht sturen voor advies bij een Constellation aankoop.

Blablabla dus.

6 likes

22 likes

Uit de gisteren gekochte berg projectjes is er al één hele leuke die werkt uitgegraven - Waltham strap er aan, ander bol glaasje nog en ik heb een nieuwe topper :hugs:

23 likes

31 likes

Lanco 13262 met 17 steens caliber Ebauches Bettlach EB 8811 uit begin jaren '70.
(dank voor het openen van het nepschroefdeksel @PeterLC ! )

25 likes

25 likes

Dik blij met deze topper :hugs:

18 likes

Cal.373 een vroege Pointer dus :smirk:

24 likes

Een NA, heeft lang op het lijstje gestaan en nu eindelijk eentje in knappe staat weten te bemachtigen :smiley:

29 likes

verklaar u nader :thinking:

Wat cool zeg! Blijft me toch verrasen, al die vreemde complicaties. Ik ben nu wel benieuwd naar de andere vreemde complicaties. Is misschien wel een eigen topic waard :wink:

2 likes

Vandaag weer deze, even een foto uit de oude doos:

35 likes

Vanmiddag heb ik deze Joelson gerepareerd/geserviced/gerestaureerd.
Het is in feite een Ruhla met een andere naam. Het zou een exportmerk kunnen zijn, zoals ze die zo veel hebben. Ik heb inmiddels diverse Ruhla’s die geen Ruhla heten.
Raar is wel dat deze alleen het woord GERMANY op de achterplatine heeft en dat de gebruikelijke productiedatum code ontbreekt onder de balans.
Enfin, hij tikt weer vrolijk voor zich uit en lijkt de tijd erg goed te houden.
Nu nog een passend bandje vinden

21 likes

Prachtig, met name die blauwe wijzers maken het tot een mooi geheel. :ok_hand:

Ik dacht hem even snel te servicen, maar er bleek erg veel mis met het uurwerk. Heel veel tijd in gestoken en hij loopt nog steeds niet helemaal naar m’n zin. En eigenlijk was het al een beetje een miskoop omdat ik dacht dat het een jumbo was, maar ik had de beschrijving van de verkoper verkeerd gelezen, hij is maar 35,5 mm. :blush: :sweat_smile:

1 like

Op je pols oogt het alsof het om een horloge van 40mm gaat. :upside_down_face:

1 like

Ja dat klopt, foto van te dichtbij en om mijn 16 cm pols oogt alles groot :sweat_smile:

1 like

Toch even een RLC’tje voor deze volledig originele Seiko 9723-5010 Twin quartz ‘snowflake’ dial in zeer nette staat :hugs:.

21 likes

Cross post.
Deze vandaag binnen gekregen.

29 likes

32 likes