De haai wil de lollipop vangen
Super Edgar dat je altijd zo alert bent met oplossingen, die positieve energie is hard nodig met al die kleine en grote problemen. Toevallig had deze 370 weer besloten te gaan lopen, tot vroeg in de ochtend - zelfde probleem.
Helaas is de batterijmontage toch even anders dan in jouw post, en lijkt de aandruk op de batterij niet het probleem. Meestal wijt ik het aan de koude bewaarplek, maar soms gewoon ook aan de eigenaardigheden van quartz werken. Een dikke Lecoultre met oud quartz werk durfde ik twee jaar lang niet aan te kijken of hij stopte al…en nu - zelfde batterij, zelfs in de kou loopt die al dagenlang prima
Topspul. Met plexi kun je niet zonder!
De plexi zag eruit alsof ie aan vervanging toe was. 15 minuutjes wrijfwerk later denk ik daar helemaal anders over!
Ik wilde iedereen alvast een goed weekend wensen en blij maken met foto’s van mijn NA, de Jacquet Droz en uit 1960
(Volgende week wat meer info hierover trouwens, maar voor nu ivm grote blij alvast een grote dank aan @anon34385602HFH ! Volgende week het verhaal van de koffie,de uitleg, de service en de buitengewoon prettige ontmoeting.
Dankjewel Frank! Zoals altijd was het weer een zeer prettige ontmoeting en ik ben vooral heel blij dat wij jou met deze beauty blij hebben kunnen maken! Heel veel plezier ermee gewenst, ook namens Toke @Tokes !
ja jong, da zijn nog geen vodden!
prachtig gewoon
Volgens mij heeft dat niet te maken met hoeveel materiaal je eraf hebt gehaald maar met de gebruikte goudlegering. Vergulde Tissot PR516’s hebben dat ook allemaal.
Herkenbaar probleem. Ik werk veel aan Tissot’s en het 2481/2571 kaliber heeft ook een datumsnelverzet door de kroon in te drukken. Werkt ook niet meer als er teveel speling op de scharnierpuntjes komt
Haha, wat je ongemerkt allemaal niet veroorzaken kunt
Vandaag uiteraard de NA die gisteren binnen kwam. Nu met betere foto’s.
Mede vanwege die unieke kleur van de lunette stond de Wittnauer Professional Chronograph 7004A al heel lang op mijn wensenlijst. Nou, eenmaal om de pols valt het zeker niet tegen. Wat een schitterend horloge!!
Prachtig weer!
Het is weer Flieger Friday!!!
Vandaag toch misschien wel dè ultieme flieger in mijn collectie een 1953’er Shturmanskie uit de Eerste Moskouse Horlogefabriek, die later onder andere Poljot als een van hun merken voerde.
Deze Shturmanskies kregen Sovjet Luchtmachtpiloten na het afronden van hun opleiding, een echt issued horloge dus.
Ook eerste man in de ruimte en held Joeri Gagarin had als piloot zo’n horloge, en aangezien er maar één horloge het eerst in de ruimte kan zijn is dit het toch!
Dit is een vroegere 15 steens versie met als grote voordeel dat deze dan ook een wijzerplaat met parelglans heeft, dat laat zich lastig op beeld pakken maar is prachtig zeker in combinatie met de diepdonkeeblauwe glans van de hitte geblauwde wijzers!