Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Bij de huisarts en garage langs, en maar weer gauw in de vertrouwde Lockdown :smirk:

21 likes

Hier vandaag deze Olympia Orient Weekly 21 Diver:

27 likes

Tisseau

31 likes

Prachtig die wijzerplaat

1 like

Mijn nos cosmonaute

40 likes

De Connie uit 61 maar eens draagtijd geven vandaag.

36 likes

Lelijk zeg!

Beter verkopen :innocent:

1 like

Deze gaat nooit weg denk ik, alleen al voor het verhaal. Begin vorig jaar als nep gekocht voor 50 euro :joy:

Zo een verhaal is te mooi

9 likes

Wauw :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::joy:

1 like

Meen je dat nou? :joy:
Rommelmarkt?

1 like

Jaa vergelijkbaar soort garage verkoop met 3 nepperds ik vond hem er echt uitzien en dacht naja boeie niet geschoten is altijd mis

En toen op de terugreis opende ik de deksel (met originele verpakkingssticker erop)

En kwam er een venus 178 tevoorschijn
Is letterlijk gewoon nog nieuw op wat haar krasjes na

7 likes

Niet te geloven! Gaaf man.
Hier in NL?

1 like

Jup! In NL

1 like

Het kan dus nog echt!
Echt bijzonder :ok_hand:

1 like

Haha schitterend! Fantastische vonst @Martijn!

1 like

Volgens sommige gerenommeerde bronnen is het AS 1199 uurwerk nooit gebouwd onder de naam AS (Adolf Schild) maar dat klopt niet. Ik heb namelijk niet één, maar zelfs twee horloges met dit uurwerk en allebei gemerkt met AS.
Later heeft EB (Ebauches Bettlach) dit kaliber gebouwd, maar het uurwerk komt eigenlijk maar sporadisch in de boeken voor.

Ik heb één van de twee horloges met dit uurwerkje weer eens voor de dag gehaald.
Ook meteen om @HorlogeHalle weer een paar mooie cijfertypes te laten zien :wink:

Ik heb zojuist een kort filmpje gemaakt van het AS motortje in actie

Hier een beschrijving van dit uurwerk.

25 likes

Dat is genieten :sunglasses: :raised_hands:

1 like

Na de Mora Sport duiker van gisteren nog maar even de iets meer dressy versie. Een van mijn favoriete no-nonsens merken :sunglasses:

Grappige info ook online over de mogelijke actie van Louis Brandt om onder deze naam - van een Zweeds stadje met klokkenhistorie - met zakhorloges voor de Zweedse markt de importbeperkingen voor Omega te omzeilen :thinking:

13 likes

Vandaag is deze Doxa binnengekomen. Die heb ik me gekocht, toen bij mijn andere Doxa de lug gebroken was, als mogelijke donor voor het kastje. Maar bij aankomst (Na meer dan 7 weken onderweg te zijn geweest) blijkt het horloge in veel betere staat te zijn, dan de foto’s me deden geloven. En het uurwerkje lijkt ook nog in zeer prima staat.
Het glaasje zou wat netter mogen zijn, maar het is wel helder en draagt bij aan de vintage look van het horloge.
Nu alleen nog voor mij een passend bandje vinden. Deze kan ik eigenlijk (net niet) om…

Hier ga ik nog veel plezier van hebben!

18 likes

Doxa rox :hugs:

17 likes