Vandaag mijn Vulcain om de pols omdat de datum bijna goed stond

Van deze raak ik in de war…
Bij veel (hedendaagse) horloges is het juist de urenwijzer die de dikke pijl heeft, niet?
Nee hoor, ik heb meerdere horloges waarbij de minutenwijzer de pijlpunt heeft
Maar hoe ziet de urenwijzer er dan uit? Bij het model van @BG1 is ie erg kort en daardoor zou ik in de war raken bij het aflezen van de tijd
Ja, gelijkend aan mijn SKX maar toch vind ik het verschil hier duidelijker (en raak ik hiervan niet in de war )
Het heeft vooral met de vorm en de lengte van de urenwijzer te maken
Leest prima af! Zoals elk ander horloge eigenlijk.
Het enige horloge dat ik ooit had dat niet makkelijk afleesbaar was, was de Subdelta Quattro Einzeiger, gaaf ding maar als je hem maar eens per maand omgespt onhandig om de tijd af te lezen.
De hele dag een klushorloge om gehad (en maar goed ook, want die heeft nu een lelijke kras erbij…), dus nu weer een lekkere vintage. In dit geval een Hamilton.
Prachtig
Deze komt niet vaak voorbij
Mmmh. Open gemaakt, lijkt me Landeron 48 (google) en hij had het over de pushers nml. Als ik zo eens vergelijk met afbeeldingen vrees ik dat er in ieder geval een schroefje mist/afgebroken is …
Uurwerk ziet er dus niet echt netjes uit geloof ik en dan haken veel reparateurs natuurlijk ook al snel af haha. Gelukkig loopt hij verder prima, en ik blijf het een leuke plaat vinden ( pffff
zag net een opgedofte Doxa ‘military’ met zelfde werk voor 5000 dollar aangeboden)
Mooie wijzerplaat
Schitterend, hoe komen jullie toch aan al die plaatjes van horloges
Dank je, ik heb vrij veel horloges dus het duurt inderdaad vrij lang voordat een exemplaar weer langskomt
Overigens is er tegenwoordig nog iemand op het forum die er een heeft
Voor een Landeron 48 moet toch inderdaad wel wat te vinden zijn, donorwerkjes genoeg.
En 5000 Euro voor een Landeron lijkt mij lichtelijk overdreven
Zwart pak aan, en dan midden in de nacht …
Nee geluk en kopen