Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Dank je, dat zou dan wel een heel oude re-lume zijn want het zijn echt nog maar kleine restjes die het nog doen.

De plaat en wijzers zijn volgens mij ook nog radium, maar die doen niets meer in het donker.

The other Timex Electric with the red hand.

18 likes

Goede middag :grinning:

Fijne dag allemaal :sunglasses:

15 likes

Ik gok op een Rus. Zim, Pobeda of Raketa.

1 like

Fijn klokje, prettig week end

16 likes

Early refinish, nog opzoek naar de juiste originele end links voor de Bor deze zijn mishandeld :wink:

19 likes

Vandaag maar eens niet klussen, dus netjes een dagje oud goud aan de pols.
Adriatica. Automaat, eind jaren '50. Je ziet ze hier niet vaak. Het merk bestaat nog steeds, vooral bekend in Oost-Europa en Finland.

Loopt op een AS1626
bidfun-db Archive: Watch Movements: AS 1626 (ranfft.de)

19 likes

16 likes

U riep? :grin:

Echt een jaren 50 design, al moet ik bekennen dat ik het merk nooit in Finland ben tegengekomen of op plekken waar ik mijn waar vandaan haal.

1 like

Vandaag mijn bijna Nos cosmonaute 809

Begin van het jaar gekocht in een partij horloges als “nep”. Well…

:smiley:

23 likes

Finland. Ik heb dat een keer gelezen in een artikeltje over dit merk, wat ik nu dus niet meer terug kan vinden. Maar ja, een mens kan niet alles bewaren. Als ik het weer tegenkom stuur ik het door. :slight_smile:
image

1 like

Ik ben benieuwd, het is zeker geen wijdverspreid merk daar. Net nog even gezocht en ik kwam alleen een hedendaagse tegen.

Zag op de Adriatica site dat ze geen vertegenwoordiging hebben in Finland.

1 like

Datumpje gluren ondanks de verdiepte wijzerplaat is ook fraai opgelost hier :+1:

1 like

Ben ik misschien toch abuis. Ach de leeftijd he? Wahrheit und Dichtung…
b3a6f9ef7071d1b9b7cd306960cfdb3a

Ik durf het niet te zeggen, kan natuurlijk best dat ze in het verleden in Finland verkocht zijn. Maar dat zijn nooit de aantallen geweest van Leijona.

Dat zou ik zo niet weten :thinking: Of eens langs gaan bij een horlogemaker/forumlid die er een heeft :+1:

1 like

24 likes

Vroeg donker, net op tijd teruggefietst :grimacing:

17 likes

My lovely old Pierce

25 likes

Een loge voor een nachtje :ok_hand: ( thanks @Vanne)
Dit licht doet de prachtige sunburst wijzerplaat natuurlijk geen eer aan:

29 likes