Dank je, dat zou dan wel een heel oude re-lume zijn want het zijn echt nog maar kleine restjes die het nog doen.
De plaat en wijzers zijn volgens mij ook nog radium, maar die doen niets meer in het donker.
Dank je, dat zou dan wel een heel oude re-lume zijn want het zijn echt nog maar kleine restjes die het nog doen.
De plaat en wijzers zijn volgens mij ook nog radium, maar die doen niets meer in het donker.
Ik gok op een Rus. Zim, Pobeda of Raketa.
Vandaag maar eens niet klussen, dus netjes een dagje oud goud aan de pols.
Adriatica. Automaat, eind jaren '50. Je ziet ze hier niet vaak. Het merk bestaat nog steeds, vooral bekend in Oost-Europa en Finland.
U riep?
Echt een jaren 50 design, al moet ik bekennen dat ik het merk nooit in Finland ben tegengekomen of op plekken waar ik mijn waar vandaan haal.
Vandaag mijn bijna Nos cosmonaute 809
Begin van het jaar gekocht in een partij horloges als “nep”. Well…
Finland. Ik heb dat een keer gelezen in een artikeltje over dit merk, wat ik nu dus niet meer terug kan vinden. Maar ja, een mens kan niet alles bewaren. Als ik het weer tegenkom stuur ik het door.
Ik ben benieuwd, het is zeker geen wijdverspreid merk daar. Net nog even gezocht en ik kwam alleen een hedendaagse tegen.
Zag op de Adriatica site dat ze geen vertegenwoordiging hebben in Finland.
Datumpje gluren ondanks de verdiepte wijzerplaat is ook fraai opgelost hier
Ben ik misschien toch abuis. Ach de leeftijd he? Wahrheit und Dichtung…
Ik durf het niet te zeggen, kan natuurlijk best dat ze in het verleden in Finland verkocht zijn. Maar dat zijn nooit de aantallen geweest van Leijona.
Dat zou ik zo niet weten Of eens langs gaan bij een horlogemaker/forumlid die er een heeft
Een loge voor een nachtje ( thanks @Vanne)
Dit licht doet de prachtige sunburst wijzerplaat natuurlijk geen eer aan: